سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقویت سیاست‌های توسعه دریا محور از طریق جذب نیروی انسانی

معاون امور دریایی سازمان بنادر گفت: سالانه از طریق برگزاری دوره‌های تخصصی و آموزشی امکان جذب ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نیروی دریانورد وجود دارد.

علی اکبر مرزبان معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه سیاست‌های کلی حوزه دریا محور آبان ماه سال گذشته ابلاغ شد یکی از بندهای کلیدی این سیاست‌ها  توسعه آموزش و حوزه های پژوهشی در حوزه دریایی و بندری است گفت: ایران در سال‌های گذشته متاسفانه از این حوزه غافل بوده است و آنچه که مدنظر مقام معظم رهبری  بوده تحقق پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: در حوزه دریایی اگر منابع و نیروی انسانی مجرب وجود نداشته باشد  به اهداف  مورد نظر نخواهیم رسید  چراكه  ما نوجوانان زیادی را داریم که می‌توانند به این حوزه ورود پیدا کنند.

مرزبان یاد آور شد: اگه ما بتوانیم دو سه درصد از این افراد را جذب کنیم در طول ده سال ۴۰۰ تا پانصد هزار نیرو در حوزه دریایی و بندری خواهیم داشت و ما  از این طریق می‌توانیم در توسعه حوزه دریا محور پیشرفت کنیم.

وی  اظهار کرد: ما در تعامل نزدیک با وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه های فنی و حرفه ای هستیم که به صورت هوشمندانه و هدفمند رشته‌های دریایی را بر اساس نیاز کشور به داوطلبان معرفی کنند‌.

 معاون دریایی سازمان بنادر تاکید کرد: ظرفیت خوبی ایجاد شده است تا ما بتوانیم افرادی را وارد حوزه دریانوردی کنیم و در امور بندری دریایی و شیلات ما  از این افراد استفاده کنیم. 

 وی افزود: در اجرای سیاست های مقام معظم رهبری در اردیبهشت ماه این سیاست ها توسط رییس جمهور شهید ابلاغ شد و در آنجا درباره همین موضوع گفته شد که در تعامل بسیار نزدیک با صنعت می‌توانیم به این اهداف برسیم.

 وی افزود: بسیاری از شرکت های کشتیرانی از کمبود نیرو گله می کنند.دریا نوردی مدرن امروزی با گذشته فرق دارد.جوانان ما لازم نیست یک سال از خانواده دور باشند سه ماه کار می‌کنند و افسر کشتی می‌شوند.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: حمل ونقل ، دریانوردی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.