سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولین واکسن‌های آبله میمون امروز به کنگو می‌رسد

در حالی که جمهوری دموکراتیک کنگو در مرکز شیوع بیماری آبله میمون قرار دارد، اولین محموله واکسن‌ها قرار است امروز به این کشور برسد.

ژان کاسیا، رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آفریقا ابراز خرسندی کرد که جمهوری دموکراتیک کنگو امروز (پنجشنبه) اولین محموله واکسن‌های آبله میمون یا آبله «ام» را دریافت خواهد کرد.

به گزارش روزنامه الاهرام مصر، این کشور پهناور در مرکز آفریقا با ۱۰۰ میلیون نفر جمعیت، در مرکز شیوع بیماری آبله ام قرار دارد و موارد ابتلا و مرگ‌ومیر به خاطر این بیماری در این کشور در حال افزایش است. 

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ مورد ابتلا و ۶۲۹ مورد مرگ در این کشور گزارش شده است. این نهاد سازمان ملل در نیمه ماه اوت به دلیل افزایش موارد ابتلا به سویه جدید آبله ام در کنگو که به کشور‌های مجاور نیز سرایت کرده است، وضعیت اضطراری اعلام کرد.

آبله ام در خارج از آفریقا در کشور‌های سوئد، پاکستان و فیلیپین نیز مشاهده شده است. 

این ویروس که سبب بروز بثورات پوستی و علائمی شبیه به آنفولانزا می‌شود، برای اولین بار در سال ۱۹۷۰ در منطقه کنونی جمهوری دموکراتیک کنگو در انسان کشف شد. علیرغم اینکه بیش از ۵۰ سال از کشف این بیماری در انسان می‌گذرد، اما تا کنون انتشار آن کنترل نشده است، زیرا کشور‌های آسیب‌پذیر آفریقایی برای جلوگیری از گسترش بیماری به واکسن‌های اهدایی کشور‌های دیگر متکی هستند.

مترجم: زهرا نجفی

برچسب ها: آبله میمون ، آفریقا ، کنگو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.