سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قنات جهانی قصبه گناباد صاحب زمین ملکی شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناباد گفت: سایت قنات جهانی قصبه گناباد با اختصاص ۱۲۸ هزار متر مربع از زمین‌های دولتی به این مجموعه گردشگری، برای نخستین بار صاحب زمین ملکی شد.

حمید رضا محمودی قوژدی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناباد گفت: بدنبال پیگیری‌های مستمر و ۲ ساله اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گناباد و همکاری اداره راه و شهرسازی این شهرستان و با مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان رضوی، به تازگی ۱۲۸ هزار متر مربع از زمین‌های دولتی برای طرح توسعه گردشگری قنات قصبه اختصاص یافته است.

او با اشاره به اینکه تاکنون مجموعه گردشگری قنات قصبه گناباد هیچ زمین ملکی برای طرح توسعه گردشگری در اختیار نداشت، افزود: تنها ۲ هکتار زمین اشخاص حقیقی و حقوقی در تصرف این بخش بود و میراث فرهنگی مالک زمین فوق نبود که اکنون این مجموعه گردشگری دارای زمین ملکی شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناباد ادامه داد: یکی از عوامل مهم برای توسعه گردشگری قنات جهانی قصبه برخورداری از زمین‌های ملکی است که با اختصاص آن، توسعه گردشگری این اثر جهانی بدون دغدغه وجود معارضین احتمالی انجام می‌شود.

محمودی قوژدی از اختصاص ۶۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری قنات جهانی قصبه گناباد در امسال خبر داد.

او تصریح کرد: با صرف این اعتبار زیرساخت‌های توسعه گردشگری قنات قصبه شامل احداث پارکینگ، برج‌های نوری، اصلاح و نورپردازی، تکمیل سردرب ورودی و فضا‌های پیرامونی آن انجام می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.