سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پورتلند آمریکا سرمایه خود را از اسرائیل خارج می‌کند

شورای شهر پورتلند اعلام کرد که به دلیل قتل‌عام فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی سرمایه گذاری‌های خود را از اسرائیل خارج می‌کند.

شورای شهر پورتلند، بزرگ‌ترین شهر ایالت اورگن آمریکا اعلام کرد به دلیل ادامه کشتار فلسطینی‌ها در غزه، روابط اقتصادی خود را قطع کرده و سرمایه گذاری‌های خود را از اسرائیل خارج می‌کند.

براساس گزارش سما الاخباریه، این قطعنامه که توسط ائتلاف محلی حامی فلسطین و دفتر محلی صدای یهودی برای صلح ارائه شد، برای جلوگیری از هرگونه سرمایه گذاری سرمایه‌های شهری در شرکت‌های همدست در جنایات جنگی رژیم صهیونیستی بود.

 این فهرست شامل ۸۵ شرکت از جمله بوئینگ، کاترپیلار، شورون، ولوو و اینتل است. پورتلند چهارمین شهری در آمریکا است که چنین تصمیمی گرفته است.

شایان ذکر است با آغاز سال تحصیلی جدید در آمریکا، دانشجویان این کشور خود را برای از سرگرفتن اعتراض‌ها به جنایت رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت واشنگتن از این روند آماده کردند؛ همزمان دانشگاه‌های آمریکا دست به اقدام‌هایی زدند تا مانع برگزاری تجمع‌های اعتراضی در حمایت از فلسطین و در محکومیت رژیم صهیونیستی شوند.

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند که مدیران دانشگاه‌ها در این کشور با استفاده از فرصت تعطیلات تابستانی اقدام به طراحی و برنامه‌ریزی سیاست‌های جدید برای سرکوب اعتراض‌ها کردند؛ دور پیشین اعتراض‌ها در حمایت از فلسطین نیز با سرکوب خشونت‌آمیز پلیس آمریکا مواجه شد و صحنه‌هایی را رقم زد که از زمان اعتراض‌های دانشگاهی به جنگ ویتنام دیده نشده بود.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.