سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازار برنج ایرانی به ثبات رسید

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: هم اکنون همزمان با فصل برداشت و ازدیاد عرضه در برابر تقاضا، بازار برنج ایرانی به ثبات رسیده است.

رضا کنگری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به فراوانی کالا و رکود حاکم بر بازار، قیمت ها از ثبات نسبی برخوردار هستند.

او از ثبات بازار برنج ایرانی خبر داد و گفت: نرخ کنونی هرکیلو برنج ایرانی در عمده فروشی ها ۵۵ تا ۱۰۵ هزارتومان و برنج خارجی ۴۵ تا ۵۷ هزارتومان است که حداکثر با ۲ تا ۳ درصد سود در خرده فروشی ها باید عرضه شود که به سبب بازار رقابتی، اعضا با کمتر از این سودها عرضه می کنند.

 کنگری ادامه داد: هم اکنون همزمان با فصل برداشت افزایش قیمتی شاهد نیستیم  و همواره کاهش ۵ درصدی قیمت در یک ماه گذشته ثبات پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه در بازار حبوبات مشکلی نداریم، افزود: با توجه به همخوانی عرضه و تقاضا شاهد ثبات قیمت در بازار هستیم.

 او ادامه داد: هم اکنون چالش عمده تامین شکر از اسفندماه سال گذشته تاکنون به سبب مشخص نبودن منبع تامین شکر  ادامه دارد و به رغم آنکه هرکیلو شکر با احتساب ۱۰ درصد ارزش افزوده باید به نرخ ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای بنکدار تمام شود و با احتساب ۲ درصد سود در خرده فروشی ها توزیع شود، اما اکنون به سبب مشخص نبودن منبع تامین بسته به کشش بازار ، عمده فروشی ها با نرخ ۴۱ تا ۴۱ هزار و ۵۰۰ تومان تمام می شود.

کنگری گفت: با توجه به فراوانی کالا و همخوانی عرضه و تقاضا پسش بینی می شود که نوسانی در بازار رخ ندهد.

خبرنگار: آزاده محبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.