سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستیار سابق رئیس پنتاگون:

نیروی دریایی آمریکا در حال از دست دادن پتانسیل جنگاوری خود است

یک مقام سابق پنتاگون با اشاره به از خدمت خارج شدن کشتی‌ها، اعلام کرد نیروی دریایی آمریکا در حال از دست دادن پتانسیل رزمی خود است.

نیروی دریایی ایالات متحده در حال از دست دادن پتانسیل جنگی و قدرت خود به دلیل مشکلات پرسنل و نیروی انسانی است و این برنامه‌ها را برای از خدمت خارج کردن کشتی‌های فعلی «بسیار نگران‌کننده» می‌سازد. این را ست کراپسی، دستیار سابق رئیس پنتاگون در دولت جورج اچ دبلیوبوش، رئیس جمهور آمریکا برای وال استریت ژورنال (WSJ) نوشته است. 

این تحلیلگر گفت: «با از خدمت خارج کردن ۱۷ کشتی کمکی MSC، نیروی دریایی امیدوار است با کاهش بار دریانوردان، حدود ۷۰۰ صندلی را نجات دهد. مشکل این است که این ۱۷ کشتی برای حفظ نیرو‌های آمریکایی در جنگ اوراسیا بسیار مهم هستند.»

کراپسی از کنگره ایالات متحده خواست تا از این اقدام صرف نظر کند و همچنین بودجه برای تعمیر کشتی‌های فعلی و افزایش حقوق ملوانان را افزایش دهد. به ادعای وی، در غیر این صورت واشنگتن قادر به انجام تعهدات جهانی خود نخواهد بود.

پیشتر، مارک مونتگومری، فرمانده نیروی دریایی آمریکا با اشاره به کمبود نیروی انسانی در نیروی دریایی این کشور گفت که کمبود نیروی دریایی تجاری برای پشتیبانی از لجستیک یک «تهدید آشکار برای امنیت ملی» است.

مترجم: اعظم پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.