سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستانی‌ها در مسابقات جهانی کشتی فرنگی ۳ نشان طلا کسب کردند

رییس هیات کشتی خوزستان گفت: ورزشکاران خوزستانی در مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی جوانان جهان موفق به کسب سه مدال طلا شدند.

رمضان جمالپور می گوید: در این پیکارها که از روز ۱۲ شهریورماه به مدت سه روز به میزبانی کشور اسپانیا برگزار شد، علی احمدی وفا، محسن نژاد و علیرضا عبدولی هر سه صاحب گردن آویز طلا شدند.

او افزود: در وزن ۵۵ کیلوگرم این پیکارها، علی احمدی‌وفا پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر هیو اینگ‌شی از چین را پشت سر گذاشت و در دور بعد با نتیجه ۶ بر یک رحیم حسن‌اف از آذربایجان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

رییس هیات کشتی خوزستان ادامه داد: احمدی‌وفا در این مرحله با نتیجه ۶ بر سه از سد علی‌بک امیراف از روسیه گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۱۱ بر سه ایسایا کورتز از آمریکا را شکست داد و به مدال طلا رسید.

او افزود: در وزن ۶۷ کیلوگرم احمدرضا محسن‌نژاد در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر رمضان آکتاش از ترکیه را شکست داد و در دور بعد با نتیجه هشت بر صفر مقابل دانیل کامپوس از اسپانیا به برتری رسید و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. وی در این مرحله تیم برگفالک از سوئد را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

آقای جمالپور گفت: محسن‌نژاد در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل کوجیرو هاسه گاوا از ژاپن به برتری رسید و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار نهایی یوسف اشرپوف از قزاقستان را با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب کرد و به مدال طلا رسید.

او بیان کرد: در وزن ۷۷ کیلوگرم علیرضا عبدولی در دور اول با نتیجه ۱۶ بر پنج جی‌شین یو از چین را مغلوب کرد و در دور بعد با نتجه هفت بر سه آیدین ریکس از آمریکا را شکست داد و به مرحله یک چهارم‌نهایی راه یافت.

رییس هیات کشتی خوزستان گفت: وی در این مرحله با نتیجه ۲ بر یک از سد کارل هوگو باف از سوئد گذشت و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت.

جمالپور اضافه کرد: عبدولی در این دیدار با نتیجه سه بر یک تورنیکه میکلادزه از گرجستان را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار نهای با نتیجه سه بر یک از سد ماگومد یاربیلوف از روسیه گذشت و صاحب نشان طلا شد.

او افزود: کسب سه نشان ارزشمند طلا توسط ورزشکاران خوزستانی نقش ارزنده ای در قهرمانی ایران داشت و امیدواریم روز به روز شاهد افتخارآفرینی کشتی گیران استان باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.