سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون خدمات شهری منطقه ۵ شهرداری قم مطرح کرد؛

خدمت‌رسانی به زائران خارجی در مسجد مقدس جمکران

معاون خدمات شهری منطقه ۵ شهرداری قم با اشاره به اسکان ۴۰۰۰ زائر در هر روز گفت: در این ایام زائران به طور میانگین هفت تا ۱۰ ساعت و زائران پاکستانی به طور میانگین یک تا سه روز در اطراف مسجد مقدس جمکران اسکان داده می‌شدند.

به نقل از شهرداری قم،رحیمی با اشاره به خدمات‌رسانی به زائران مسجد مقدس جمکران در ایام پایانی ماه صفر اظهار کرد: برنامه‌های لازم برای اسکان زائران در این ایام پیش بینی شده و پارکینگ شماره ۳ مسجد مقدس جمکران آماده میزبانی از زائران بود. وی افزود: از جمله اقدامات انجام شده در این ایام می‌توان به استقرار تانکر‌های آب، ایجاد آبخوری‌ها، احداث سرویس‌های بهداشتی و نظافت محدوده پیرامونی، استقرار ماشین آلات، طبخ و توزیع ۱۰۰۰ پرس غذا با محوریت هیئت‌های مذهبی، پاکسازی و خاک‌ریزی در نقاط مختلف محدوده مسجد مقدس جمکران به ویژه در پارکینگ شماره ۳، میدان آل یاسین و مقابل درب ورودی شماره ۴ مسجد اشاره کرد.

معاون خدمات شهری منطقه پنج شهرداری قم از ورود و اسکان ۴۰۰۰ هزار زائر در هر روز خبر داد و تصریح کرد: در این ایام زائران و مسافران گذری به طور میانگین ۷ الی ۱۰ ساعت و زائران پاکستانی به طور میانگین ۱ تا ۳ روز در اطراف مسجد مقدس جمکران اسکان داده می‌شدند.

رحیمی با اشاره به فعالیت ویژه حوزه سیما، منظر و خدمات شهری خاطرنشان کرد: نیرو‌های سیما، منظر و نیرو‌های خدمات شهری در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به زائران به صورت سه شیفت در شبانه روز در مناطقی، چون دور رینگ مسجد مقدس جمکران، خیابان ظهور، میدان آل یاسین، طول مسیر رینگ و داخل مسجد مقدس جمکران فعالیت می‌کردند.

وی از استقرار نیرو‌های آتش‌نشانی خبر داد و تاکید کرد: به منظور افزایش ضریب ایمنی و خدمت‌رسانی به زائران، نیرو‌های آتش نشانی شهرداری قم در بوستان نیایش، مقابل درب ورودی دو مسجد مقدس جمکران، پارکینگ‌های محدوده مسجد، میدان انتظار، بلوار پیامبر اعظم و دور رینگ مسجد مستقر بودند.

معاون خدمات شهری منطقه ۵ شهرداری قم با تاکید بر فعالیت ایستگاه‌های صلواتی گفت: در ایام اربعین سالار شهیدان ۷۰ ایستگاه صلواتی در بلوار پیامبر اعظم و در ایام شهادت امام حسن ۱۰ ایستگاه صلواتی برای خدمات رسانی به زائران فعالیت می‌کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.