سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر صمت:

سیستان و بلوچستان در حوزه معدن چشم انداز روشنی دارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سیستان و بلوچستان در بخش معدن فاصله‌اش را با میانگین کشور کم می‌کند و چشم انداز روشنی خواهد داشت.

سید محمد اتابک روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه فرآوری طلای تفتان اظهار کرد: سیستان و بلوچستان مزیت های اقتصادی زیادی دارد، در حوزه تجارت با ۲ کشور پرجمعیت هم‌مرز است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان در بخش معدن ظرفیت خوبی دارد، تمامی عناصر در استان موجود است؛ اگر سرمایه‌گذاری بخش معدن را افزایش دهیم و از سرمایه‌گذاران‌حمایت صورت گیرد، به پاس پشتوانه مسئولان و نمایندگان استان از اقدامات انجام شده، فاصله استان با میانگین کشور کم‌خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: سیستان و بلوچستان رنگین کمان معادن را در خود جای داده و اکثر عناصر قابل استحصال را دارد.

معدن «طلای انجیرک تفتان» سیستان و بلوچستان در حالی در زمره یکی از معادن طلای ایران به شمار می‌رود که ظرفیت فرآوری طلا در این کارخانه ۸۳۲ کیلوگرم شمش طلا در سال است.

در بین معادن بی‌نظیر سیستان و بلوچستان معدن «طلای انجیرک تفتان» در زمره یکی از معادن طلای ایران به شمار می‌رود.

طرح ساخت کارخانه تولید شمش طلا در تفتان با هدف تولید سالانه نیم‌تن طلا، اشتغالزایی بیش از ۳۵۰ نفر و با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ آغاز شد. طبق گواهی کشف صادره معدن طلای مادوفتی، این معدن با ذخیره بیش از ۱۰۰ میلیون تن کانسنگ طلا، از بزرگ‌ترین معادن طلای کشور است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.