سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات به دانشجویان کمیته امداد قزوین

معاون فرهنگی کمیته امداد خمینی (ره) قزوین از پرداخت ۱۵ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال تسهیلات به دانشجویان تحت پوشش این نهاد از ابتدای سال جدید تاکنون خبر داد.

فریدون مهدویان معاون فرهنگی کمیته امداد خمینی (ره) قزوین گفت: تسهیلات پرداخت شده به دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد در قالب پرداخت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال وام دانشجویی به ۶۰ دانشجوی قزوینی، یک میلیارد ریال کمک هزینه تحصیلی و ۵۷۰ میلیون ریال شهریه دانشجویی است.

وی افزود: این تسهیلات به منظور توانمندسازی و پاسخگویی به نیاز تحصیلی مددجویان کمیته امداد و در راستای شکوفایی استعداد آنها صورت گرفته و برای ما به منزله سرمایه گذاری بلند مدت بر روی تربیت نیروی انسانی کارآمد و متخصص تلقی می‌شود.

مهدویان ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) هدایت تحصیلی و ارتقای آگاهی نوجوان و جوانان را در اولویت برنامه‌های فرهنگی خود قرار داده که از جمله این خدمات می‌توان به استفاده رایگان دانشجویان و دانش آموزان از خدمات کانون‌های آموزشی، فرهنگی و هنری فعال در سطح استان اشاره کرد.

معاون فرهنگی کمیته امداد خمینی (ره) قزوین اضافه کرد: در همین مدت ۸۲۰ دانش آموز و دانشجوی قزوینی از خدمات کانون‌های فرهنگی و هنری کمیته امداد و سایر کانون‌های فعال در استان بهره‌مند شدند که برای آن یک میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مهدویان با بیان اینکه در اجرای اردو‌های فرهنگی و زیارتی ۶ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، بیان کرد: به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌های تحت پوشش از ابتدای سال تاکنون برنامه‌ها و اردو‌های فرهنگی، زیارتی، آموزشی و تربیتی متنوعی را اجرایی کردیم که تاکنون ۶۴۴ مددجو از این اردو‌ها بهره‌مند شدند.

این مسئول ادامه داد: برای پسران ۱۵ تا ۲۰ سال دوره‌های پیشگیری از اعتیاد و دختران جوان نیز آموزش‌های مختلف متناسب با شرایط سنی آنها برگزار شده که دوره‌های سبک زندگی اسلامی و عفاف و حجاب از مهم‌ترین آن محسوب می‌شود.

وی ارائه خدمات رایگان مشاوره و روانشناختی به خانواده‌ها را از دیگر خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین معرفی کرد و افزود: ارائه خدمات مشاوره‌ای جزو برنامه‌های ویژه‌ای است که برای خانوار تحت پوشش انجام می‌شود و در تمامی شهرستان‌های استان نیز مشاوران خانواده فعال هستند.

معاون فرهنگی کمیته امداد خمینی (ره) گفت: آموزش قبل از ازدواج، حین و بعد از ازدواج از جمله برنامه‌های محوری برای دختران و پسران در شرف ازدواج است.

حدود ۹ هزار دانشجو و دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد قزوین قرار دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.