سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نجات جان حدود ۱۶۰ نوزاد در مرکز مردمی نفس

به همت انجمن سفیران مردمی نفس در اصفهان ، حدود ۱۶۰ نفر از نوزادان مادران متقاضی سقط عمدی نجات یافتند.

 مدیر انجمن سفیران مردمی نفس اصفهان گفت: از این تعداد که از استان‌های مختلف کشور هستند، تاکنون ۵۵ نوزاد متولد شده اند و بقیه دوران بارداری را طی می‌کنند.


ریحانه سادات جزایری افزود: این انجمن با همکاری حدود ۳۰ نفر در قالب تیم پزشکی، روانشناس، ماما همچنین خیر و فعال فرهنگی و اجتماعی در چهار حوزه شناسایی، فرهنگ سازی، حمایت و توانمند سازی خانواده‌های متقاضی سقط عمدی فعالیت دارد.

وی ادامه داد: در مرحله شناسایی؛ از طریق متخصصان زنان و زایمان، ماماها، پایگاه‌های بهداشت یا از طریق فعالان فرهنگی و اجتماعی و فضای مجازی، مادران متقاضی سقط عمدی جنین شناسایی و از طریق تلفنی با آنها ارتباط برقرار کرده و به آنها مرکز را معرفی می‌کنیم.


جزایری افزود: پس از بررسی‌های اولیه و تشکیل پرونده، در مرحله حمایت؛ مشاوره‌های پزشکی، درمانی، حقوقی، زوج درمانگر، زناشویی و خانواده به خانواده‌ها ارائه می‌دهیم.

وی اضافه کرد:در مرحله فرهنگ سازی؛ در ۹ ماه دوره بارداری، کلاس‌های آموزشی زناشویی و خانواده و پیشگیری از استرس و اضطراب و حفظ آرامش برای خانواده‌های متقاضی سقط عمدی گذاشته می‌شود و سعی ما این است که بانوان را از نظر روحی و جسمی توانمند کنیم کنیم.

فعال فرهنگی و اجتماعی انجمن سفیران مردمی نفس اصفهان هم گفت: کارآفرینی (اشتغال خانگی یا معرفی برای ورود به بازار کار) و حمایت‌های مالی از جمله اعطای بسته‌های معیشتی و سیسمونی را هم برای مادران بی بضاعت متقاضی سقط عمدی داریم.


علی مطاع افزود: هم اکنون سه خیر ثابت و حدود ۱۵ نیکوکار گردشی داریم ولی برای حمایت‌های بیشتر و بهتر نیازمند یاری خیران هستیم.

وی اضافه کرد: خانواده‌ها در سراسر کشور می‌توانند برای مشاوره و دریافت خدمات از مرکز نجات فرزندان سقط (نفس) با شماره تلفن ۰۹۰۲۱۲۶۶۶۴۹ تماس بگیرند یا به نشانی خیابان لاله، خیابان اوحدی، اول خیابان علی ابن سهل، ساختمان مرآت مراجعه کنند.


انجمن سفیران مردمی نفس (نجات فرزندان سقط) یک سال پیش فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

برچسب ها: سقط جنین ، نجات جان ، نوزاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.