سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

پروژه مهر یک رخداد ملی، فرهنگی و اجتماعی در سطح کشور است

رضایی گفت: پروژه مهر یکی از فعالیت‌های مهم وزارت آموزش و پرورش، یک طرح ملی و سرآغاز تحولی نوین در نگرش به نظام تعلیم و تربیت است.

رضا رضایی امروز چهارشنبه ۱۴ شهریور ماه در نشست تخصصی با مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: پروژه مهر یک رخداد ملی، فرهنگی و اجتماعی در سطح کشور است.

وی تصریح کرد: پروژه مهر یکی از فعالیت‌های مهم وزارت آموزش و پرورش است که هر ساله در ابتدای سال تحصیلی در کشور برگزار می‌شود، چرا که پروژه مهر، یک طرح ملی و سرآغاز تحولی نوین در نگرش به نظام تعلیم و تربیت است.

 مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: این پروژه، مظهر مدیریت تحول گرا، نوگرا و ایده گرا است و با پیش‌بینی‌های اصولی و منطقی که در آن انجام می‌شود، می‌توان میزان موانع و آسیب‌ها را کاهش داد.

وی تصریح کرد: هدف اصلی پروژه مهر خلق مدرسه‌ای شاداب، بانشاط و ماندگار برای دانش‌آموزان در آغاز سال تحصیلی است و این پروژه نماد برنامه‌ریزی، سازماندهی، هماهنگی، راهبری و ارزشیابی برای حداکثر کارآیی و اثربخشی می‌باشد.

رضایی همچنین با توصیه به اینکه هر کدام از همکاران در هر جایگاهی که هستند، باید وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهند، بیان کرد: ما با عملکرد مطلوب خود می‌توانیم موجب کارآمدی نظام شویم و بدین منظور تکریم مردم و افزایش رضایتمندی مخاطبین، رمز موفقیت است.

وی افزود: مسیر تحول آموزش و پرورش در مدارس به همت معلمان و دانش آموزان رقم می‌خورد، بنابراین باید سعی شود از ایده‌های صاحب نظران تعلیم و تربیت در پرورش نیرو‌هایی توانمند و انقلابی و اثر بخش در مدارس نهایت استفاده را کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان ضمن قدردانی از زحمات همکاران فرهنگی و مدیران مناطق در تمام عرصه‌ها با بیان اینکه رسالت پروژه مهر، آماده سازی مدارس و ایجاد انگیزه در دانش آموزان است، افزود: در پروژه مهر به دنبال برنامه محور شدن فعالیت‌های آموزش و پرورش هستیم.

وی با بیان اینکه حسن اجرای فعالیت‌های مربوط به ساماندهی نیروی انسانی، آماده‌سازی مدارس برای سال تحصیلی جدید و انجام فعالیت‌های فرهنگ‌سازی برای آمادگی‌های لازم برای بازگشایی مطلوب مدارس از اهداف پروژه مهر است، گفت: به منظور فراهم کردن زمینه‌های مناسب و تمهیدات لازم برای بازگشایی هر چه باشکوه‌تر مدارس، باید با هم دلی و هم زبانی همه جانبه وارد میدان عمل شویم تا پروژه مهر به خوبی اجرایی شود.

رضایی با اشاره به اینکه در پروژه مهر به دنبال خلق مدرسه‌ای شاداب و مهری با نشاط و ماندگار برای دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی هستیم؛ خواستار توجه به ضرورت برنامه ریزی بهتر همه کمیته‌ها و فراهم سازی تمهیدات لازم برای بازگشایی مطلوب و باشکوه مدارس در اول مهر شد.

رضا رضایی بر بازگشایی مطلوب و آغاز  مهری دل انگیز، احترام به کرامت معلمان، ساماندهی نیروی انسانی، ثبت نام میان پایه، نظارت بر ابر پروژه مهر در مدارس  و ارائه گزارش، ثبت نام کتب درسی، اجرای به موقع ملاقات‌های مردمی، تبادل نیرو در مناطق، رضایتمند‌ی مردم، پوشش حداکثری تحصیلی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل، مهارت آموزی، تقویت روحیه امید و خود باوری در آینده سازان ایران قوی، عدالت آموزشی و توزیع عادلانه امکانات و منابع بین مدارس و  اقناع سازی افکار عمومی تاکید کرد.

 نشست تخصصی مدیر کل آموزش و پرورش استان با مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان با محوریت پروژه مهر امروز چهارشنبه ۱۵ شهریور ماه برگزار شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.