سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۳۵ سانتی‌متری ارتفاع آب دریاچه ارومیه

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: ارتفاع آب دریاچه ارومیه در مقایسه با پارسال با افزایش ۳۵ سانتی‌متری به ۲ برابر رسیده است.

سعید شهند مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش ارتفاع آب دریاچه ارومیه، گفت: هم اکنون در دریاچه ارومیه یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون متر مکعب آب وجود دارد که نسبت با پارسال ۲ برابر بیشتر بوده و ارتفاع آن نیز ۳۵ سانتی‌متر بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

وی با اشاره به تغییر رنگ آب دریاچه ارومیه در ماه پایانی تابستان افزود: قرمز شدن آب دریاچه ارومیه هر سال در فصل گرم اتفاق می‌افتد و دلیل علمی دارد.

شهند اضافه کرد: تغییر رنگ دریاچه ارومیه یک کار عادی و طبیعی است و از لحاظ بهداشتی و سلامتی برای افرادی که در این دریاچه شنا می‌کنند مشکل و عارضه‌ای ندارد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته نیز تغییر رنگ آب دریاچه ارومیه وجود داشت، در ادامه گفت: این تغییر رنگ به دلیل تغییرات اکولوژیکی دریاچه ارومیه و دمای بالا و تبخیر زیاد از سطح دریاچه ارومیه بوده که سبب افزایش فعالیت باکتری‌های شور پسند شده و باعث تغییر رنگ آب دریاچه ارومیه می‌شود.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی، با کاهش دمای هوا و افزایش ورودی آب دریاچه ارومیه این پدیده از بین می‌رود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.