سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به منظور حضور در مسابقات جهانی؛

آمریکا به تیم ملی کاتای ایران ویزا نداد

تیم ملی کاتای جودوی ایران با کارشکنی، سیاسی‌کاری و عدم صدور روادید از طرف آمریکا، حضور در مسابقات جهانی را از دست داد.

مسابقات جهانی کاتای جودو قرار است به طور رسمی آبان امسال به میزبانی کشور آمریکا برگزار شود. فدراسیون جودوی ایران به‌رغم داشتن دعوت‌نامه رسمی از سوی کشور میزبان، چندین ماه قبل برای دریافت روادید این کشور اقدامات لازم را انجام داده بود.

فدراسیون جودو با انتشار اطلاعیه‌ای دراین‌باره نوشت: فدارسیون برای دریافت زمان مصاحبه تیم ملی اعزامی به این رقابت‌ها چندین بار با سفارت آمریکا در کشور‌های ارمنستان و ترکیه رایزنی‌های لازم را انجام داده بود و در نهایت سفارت ارمنستان روز گذشته (۱۳ شهریور) را برای مصاحبه به تیم ملی ایران مشخص کرده بود.

صبح دیروز تمامی نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی کاتا جهان با تمام مدارک مورد نیاز سفارت آمریکا در کشور ارمنستان حضور پیدا کردند، اما متاسفانه سفارت آمریکا با کارشکنی و در اقدامی غیرحرفه‌ای و با نادیده گرفتن منشور جنبش المپیک و با برخوردی نامناسب و کاملا سیاسی از ارائه روادید به تیم ملی اعزامی به مسابقات جهانی امتناع کرد.

تیم ملی کاتای جودوی ایران پارسال پس از چهار سال تعلیق، موفق شد در مسابقات جهانی ابوظبی ۲ مدال طلا و یک مدال برنز و عنوان نایب قهرمانی را کسب کند. آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو نیز همچون سایر کاروان اعزامی، موفق به اخذ روادید نشد.

برچسب ها: تیم ملی کاتا ، کاتا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.