سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش بیش از ۱۶۰ هزار نفری ثبت‌نام‌کنندگان سامانه سماح برای اربعین

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: تعداد ثبت‌نام‌کنندگان امسال در سامانه سماح برای شرکت در مراسم اربعین نسبت به سال گذشته ۱۶۰ هزار و ۵۱۶ نفر افزایش داشت.

 

حمیدرضا محمدی درباره ثبت‌نام زائران اربعین ۱۴۰۳ در سامانه سماح اظهار کرد: ثبت‌نام زائران اربعین در سامانه سماح هر سال یک روند افزایشی نسبت به سال گذشته دارد و بسیاری از زائران به این باور رسیده‌اند که ثبت‌نام در سماح برای برنامه‌ریزی‌ها و دریافت بیمه اهمیت دارد.

وی ادامه داد: هنوز قانون بالادستی‌ وجود ندارد که ثبت‌نام در سماح را الزامی کند و مبادی ذیربط هم موظف به کنترل آن باشد، با این حال پیش از الزامی شدن این امر، نیاز به فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی بیشتر وجود دارد.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: امسال دریافت ارز اربعین منوط به ثبت‌نام در سامانه سماح بود و اگر در سال‌های بعدی دریافت بلیت هواپیما یا اتوبوس نیز مستلزم ثبت‌نام در این سامانه باشد در افزایش میزان ثبت‌نام کنندگان تأثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲ میلیون و ۷۸۳ هزار و ۶۲۰ نفر در سماح ثبت‌نام قطعی انجام دادند، گفت: امسال از ۱۶ تیر تا ۷ شهریور که سامانه سماح در ساعت پایانی شب بسته شد، ۲ میلیونن و ۹۴۴ هزار و ۱۳۶ نفر ثبت‌نام قطعی کردند در حالی که ثبت‌نام کلی ۳ میلیون و ۲۲ هزار نفر بود.

منبع: تسنیم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.