سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه ساده حماس برای زنده بازگشتن اسرا به اسرائیل

جنبش حماس با انتشار ویدیویی خطاب به صهیونیست‌ها گفت: اگر رژیم صهیونیستی تجاوز خود به غزه را متوقف کند، اسرای این رژیم زنده بازمی‌گردند.

جنبش حماس روز چهارشنبه پیامی به صهیونیست‌ها فرستاد و در این  پیام به آنها اطلاع داد که اسیرانشان زنده از نوار غزه باز نخواهند گشت مگر اینکه تجاوزاتی که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر ادامه آن تاکید دارد، متوقف شود. این جنبش صهیونیست‌ها را خطاب قرار داد و گفت: تصمیم با شماست. 

براساس گزارش القدس العربی، این در بیانیه کوتاهی منتشر شد که در یک کلیپ ویدئویی گنجانده شده بود. حماس ادامه داد: تجاوز متوقف شود، اسرا زنده بازخواهند گشت. در صورت ادامه تجاوز، سرنوشت آنها نامعلوم خواهد بود.

 حماس هشدار داد که هر روزی که نتانیاهو به حکومت ادامه می‌دهد ممکن است به معنای تابوت جدیدی باشد که به معنای مردن متوالی زندانیان باقی‌مانده آن به دلیل ناسازگاری و ممانعت او برای دستیابی به آتش‌بس و توافق تبادل اسرا است.

 ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در ابتدای ماه جاری میلادی اعلام کرد که اجساد ۶ زندانی را در داخل یک تونل در شهر رفح در جنوب نوار غزه پیدا کرده است.

 متعاقبا، خانواده‌های اسرای صهیونیستی در نوار غزه اعتراضات خود را در خیابان تشدید کردند و همراه با هزاران تظاهرکننده، روز چهارشنبه خیابانی در شهر تل‌آویو (مرکز) را بستند تا کابینه نتانیاهو را برای پایان دادن به تبادل اسرا تحت فشار قرار دهند. 

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از معترضان در بیانیه‌ای نوشت: ۶ برادر و خواهر ما پس از ۱۱ ماه اسارت به خاک سپرده شدند، اما از دولت خونین نتانیاهو جان سالم به در نبردند.

 اسرائیل حداقل ۹۵۰۰ اسیر فلسطینی را در زندان‌های خود نگهداری می‌کند و تخمین می‌زند که ۱۰۱ اسیر در غزه وجود دارد، در حالی که حماس از کشته شدن ده‌ها اسیر در حملات رژیم صهیونیستی خبر داد.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.