سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام در سالروز شهادت ثامن الحجج (ع) غرق ماتم و عزا شد

استان ایلام همزمان با فرا رسیدن آخرین روز از ماه صفر، سالروز شهادت مظلومانه و غریبانه هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام رضا (ع) غرق در عزا و ماتم است.

دسته‌های عزاداری و سینه زنی در سطح خیابان‌های مرکز ایلام شهر ایلام با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان، در جریان و سیلان است، پارچه‌های سیاه عزا در معابر شهر برافراشته و پارچه نوشته‌های " أَلسَّلٰامُ عَلَیکَ یٰا عَلی اِبنِ موسَی أَلرّضٰآ أَلمُرتَضٰی" خودنمایی می‌کند.

آیین‌های عزاداری و سوگواری در بقاع متبرکه و زیارتگاه‌های مختلف استان ایلام از جمله امامزاده سید حسن (ع) و علی صالح (ع) شهر مهران، امامزاده سید عبدالله (ع) شهر ایوان، امامزاده سید سیف الدین (ع) شهر دره شهر، امامزاده سید اکبر (ع) و سید فخرالدین (ع) شهرستان دهلران و امامزاده سید صلاح الدین محمد (ع) شهر آبدانان و مسجد مقدس صاحب الزمان (عج) نیز برگزاری شد و هزاران نفر از مردم در این محافل شرکت نمودند.

پیاده روی جاماندگان اربعین، بمناسبت فرارسیدن شهادت امام رضا (ع) از دیگر برنامه‌هایی است که در روز‌های آخر صفر به سمت بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود، این برنامه در شهر ایلام از میدان قرآن (خروجی این شهر) به سمت امامزاده علی صالح (ع) در ۴۰ کیلومتری این شهر در شهر صالح آباد از توابع شهرستان مهران از ساعت ۶ صبح آغاز می‌شود، در بین راه نیز موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی و در سه راه جندالله برپا می‌شود.

پیاده روی جاماندگان اربعین و مردم شهر دره شهر به سمت امامزاده سید سیف الدین (ع) در روستای ارمو نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در استان ایلام در سالروز شهادت امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

پیاده روی جاماندگان اربعین در استان ایلام با حرکت مردمان این سامان به سمت بقاع متبرکه و امامزادگان، از سال‌های دور تا کنون به عشق اربعین و آستان حضرت دوست، برگزار می‌شود و در این میان مردمان و سادات منطقه زرین‌آباد و میمه دهلران با پیاده روی به سمت امامزاده سید فخرالدین (ع)، عشق و دلدادگی خود را به ائمه اطهار (ع) نشان می‌دهند تا روح و جان خود را با اقامه نماز جماعت در آیینه محبت اهل بیت (ع) بیابند.

در این رسم و سنت حسنه، مردمان و عاشقان حسینی در شهر میمه مسافت ۲۲ کیلومتری و دوستداران اهل بیت (ع) در زرین‌آباد نیز مسافت ۱۰ کیلومتری تا امامزاده سید فخرالدین (ع) را در سالروز شهادت امام هشتم شیعیان با پای پیاده طی و عزاداری می‌کنند.

همچنین شب گذشته آیین عزاداری شهادت امام رضا (ع) در حسینیه حضرت زینب کبری (س) دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با حضور اقشار مختلف مردم با نوحه خوانی، عزاداری و سینه زنی و سخنرانی در خصوص سیره اهل بیت و امام رضا (ع) برگزار شد.

حضور خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و دیگر اقشار مختلف مردم در مزار شهدا و یادمان شهدای گمنام از دیگر برنامه‌هایی است که در سالروز شهادت امام رضا (ع) در این استان برگزار می‌شود.

برچسب ها: شهادت ، عزاداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.