سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبر داد؛

سینه‌زنی ۳۲۰ نفره عزاداران شهر لار در سوگواره بین‌المللی میراث مراثی در شیراز

مدیرکل میراث فرهنگی فارس از اجرای مراسم سینه‌زنی مردم لار در سوگواره بین‌المللی میراث مراثی در شیراز خبر داد و گفت: این اجرا با حضور ۳۲۰ نفر از عزاداران شهر لار انجام شد.

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس امروز ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۳ با بیان اینکه نخستین سوگواره بین‌المللی میراث مراثی بعد از ۴ شب اجرا امشب به کار خود پایان می‌دهد، اظهار کرد: در این سوگواره اجرا‌های آیینی متفاوتی از سوگواری و مراسم عاشورایی استان‌های مختلف کشور برگزار شد و مورد استقبال مردم نیز قرار گرفت.

او افزود: یکی از اجرا‌های متفاوت آیین سوگواری مردم فارس مربوط به اجرای مراسم عزاداری شهرستان لارستان بود که به رسم سینه‌زنی محلات مختلف شهر لار اختصاص داشت.

ثابت اقلیدی گفت: در این اجرا بیش از ۳۲۰ نفر از عزاداران به صورت همزمان به سینه‌زنی و نوحه‌خوانی پرداختند و شور و حال عجیبی را به این سوگواره بین‌المللی دادند.

او افزود: در این سوگواره بین‌المللی ۲۴ گروه ایرانی و خارجی حضور داشتند و هر شب شاهد اجرای ۶ گروه بودیم و به‌طور متوسط ۲ اجرا مربوط به آیین‌های عزاداری مردم فارس بود.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد: در این سوگواره شاهد حضور عزادارانی از شهرستان‌های مختلف استان از جمله لار، شیراز، کازرون، نورآباد و استهبان بودیم.

در نخستین سوگواره بین‌المللی میراث مراثی آیین‌های عزاداری از کشور‌های آفریقایی و آسیایی، چون مالزی، هند، پاکستان و اندونزی و همچنین استان‌های فارس، خوزستان، کردستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان، یزد و هرمزگان حضور داشتند و به اجرای برنامه پرداختند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.