سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور دو هشدار هواشناسی برای تشدید بارش‌ها

کارشناس هواشناسی از صدور دو هشدار هواشناسی برای تشدید بارش‌ها و وزش باد شدید در نواحی شمال کشور و وقوع توفان در جنوب سیستان و بلوچستان خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس هواشناسی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران از صدور هشدار هواشناسی برای رگبار باران و وزش باد شدید در روزهای پایانی هفته خبر داد و گفت: فردا پنج‌شنبه  و روز جمعه در دامنه و ارتفاعات در استانهای مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان  شاهد رگبار باران و وزش باد شدید موقتی خواهیم بود‌.

وی ادامه داد: با ورود این سامانه بارسی باحتمال آبگرفتگی محلی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، صاعقه، لغزندگی بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، وزش باد نسبتا شدید،احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ و درختان کهن‌سال وجود دارد‌.

او بیان کرد: عدم اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آب‌روها، خودداری از محلو‎ل‌پاشی و سم‌پاشی باغات و مزارع، انتقال محصولات برداشت شده به مکانهای مسقف، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال توصیه می شود.

رفیعی همچنین از صدور هشدار هواشناسی برای افزایش گرادیان فشاری از روز جمعه تا شنبه خبر  داد و گفت: وزش باد نسبتا شدید تا شدید، در نواحی مستعد با گردوخاک و احتمال توفان گردوخاک در  شمال سیستان و بلوچستان و شرق خراسان جنوبی وجود دارد.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: وزش باد شدید، در مناطق مستعد گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال وجو ددارد.

وی گفت: اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، پرهیز از کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، عدم انجام پروازهای سبک شامل گلایدر، بالگرد و ..، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال  توصیه می شود.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.