سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پوتین: روابط با چین در سطح بی‌سابقه‌ای است

رئیس جمهور روسیه از ارتقای روابط کشورش با چین به سطح بی‌سابقه‌ای خبر داد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ام روز چهارشنبه گفت که روابط دوجانبه با چین در دیدار با هان ژنگ، معاون رئیس‌جمهور چین در مجمع اقتصادی شرق در ولادی وستوک، به سطح "بی‌سابقه‌ای" رسیده است.

پوتین گفت: "ما همچنین برای همکاری‌های بین منطقه‌ای اهمیت زیادی قائل هستیم. امیدوارم در دیدار‌های امروز و کار مشترک فردا در مجمع اقتصاد شرق، بتوانیم زمینه‌های جدیدی از همکاری خود را جستجو کرده و پیدا کنیم. " 

وی همچنین پیشنهاد دیدار با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین را در حاشیه اجلاس سران بریکس که از ۲۲ تا ۲۴ اکتبر در شهر کازان روسیه برگزار می‌شود، ارائه کرد.

کاخ کرملین روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه طی یک سفر رسمی وارد مغولستان شد. این سفر با هدف گسترش روابط میان دو کشور و در راس آن تسهیل شرایط اتصال گاز روسیه به چین صورت می‌گیرد. 

روسیه سال‌هاست در حال مذاکره با چین به منظور انتقال سالانه ۵۰ میلیارد متر مکعب گاز خود از منطقه یامال و از خاک مغولستان به این کشور است. 

مسکو به دنبال آن است که با این پروژه که به قدرت سیبری ۲ شهرت دارد قطع صادرات گاز خود به اروپا را به دلیل تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه، جبران کند.
مترجم: پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.