سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تداوم اجرای پیرایش شهری در شهرکرد

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری شهرکرد گفت: پیرایش شهری با اجرای نقاشی و دیوارنگاری و ساخت و نصب المان‌های شهری در حال اجراست.

 اکبر ایازی در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، بانوان و ایثارگران شورای اسلامی شهرکرد که با موضوع زیباسازی، المان‌ها، دیوارنگاری‌ها و نورپردازی‌ها برگزار شد، گفت: همانطور که وضعیت ظاهری شخص برای هر فردی مهم است وضعیت زیبایی شهر هم بسیار مهم و ارزشمند است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد ادامه داد: زیباسازی شهر ما باید تخصص‌محور و متناسب با روحیات جوانانی باشد که به کوچکترین مسائل توجه دارند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه طرح پیرایش و آرایش شهری در برنامه‌های اجرایی سازمان وجود دارد، متاسفانه بعضا در اجرای طرح پیرایش شهری با انتقاد برخی شهروندان مواجه می‌شویم که این امر کاملا قانونی و عدم‌همکاری در اجرای آن شایسته و زیبنده نیست.

ایازی با بیان اینکه ما در مجموعه مدیریت شهری باید نگاه مردم را به اجرای قانون و پیرایش شهری اصلاح کنیم، افزود: باید با طرح‌ها و برنامه‌های مختلف نگاه مردم را برای پیشرفت و زیبایی شهر تغییر داد و این مهم مشارکت و همکاری خود شهروندان را می‌طلبد.

وی با اشاره به اقدامات گسترده سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد افزود: همه دیوارنگاری‌های سطح شهر از ابتدای امسال تاکنون با وجود محدودیت‌های اعتباری اجرا شده و کار بزرگی در سطح شهر شهرکرد اتفاق افتاده است.

ایازی با بیان اینکه زیباسازی فقط دیوارنگاری و اجرای المان نیست، گفت: بخش‌های دیگری از جمله خطوط عابر پیاده، هرس درختان، اجرای جداول در خیابان‌ها، المان‌های نوری و در کل تمیز بودن شهر زیباسازی محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به لزوم اصلاح میدان ۱۲ محرم شهرکرد افزود: در راستای ترمیم و زیبایی هرچه بهتر این میدان، طرحی آماده شده که در صورت تایید در کمیته تخصصی، اجرا خواهد شد.

ایازی اضافه کرد: طراحی میادین زاینده‌رود و کوهرنگ به اتمام رسیده و زیباسازی این ۲میدان در حال بررسی است تا بتوانیم با اجرای طرح‌های مناسب زیباسازی شهر را تقویت کنیم.

وی افزود: از ابتدای امسال ۱۰ دیوار نقاشی و رنگ‌آمیزی شده و ۱۵ دیوار دیگر نیز در حال اجراست.

ایازی با اشاره به تشکیل کمیته زیباسازی در سازمان فرهنگی اضافه کرد: از هنرمندان، اساتید و هیئت‌علمی‌های دانشگاه‌های استان که عضو کمیته زیباسازی هستند دعوت می‌شود و از نظرات و ایده‌های این عزیزان در راستای هرچه بهتر شدن دیوارنگاری‌ها استفاده می‌شود.
 
وی در خصوص اصلاح تابلو‌های سردرب کاسبان شهری گفت: نصب و تبلیغات کسبه و مغازه‌دارن ضوابط و مقررات خاص خود را دارد که سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد در کنار ماموران اجرائیات با ورود جدی به این مسئله با متخلفانی که از تابلو‌هایی در اندازه‌های نامتعارف استفاده می‌کنند برخورد می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.