سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان یکپارچه در سوگ شهادت امام رضا (ع)

مردم اصفهان با برگزاری مراسم‌های خاص و عزاداری عشق و ارادت خود را به اهل بیت (ع) نشان می‌دهند.

 دیشب و امروز نیز مردم اصفهان برای شمس‌الشموس به عزاداری پرداختند و رخت سیاه به تن کرده و مراسم‌هایی در شأن امام رضا (ع) برپا کردند.


 اصفهانی ها  از شب گذشته عزاداری خود را برای امام رضا (ع) آغاز کرده‌اند. سر در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و بقاع متبرکه پرچم‌های عزاداری نصب شده و جوانان انقلابی با همراهی خانواده‌های خود به برگزاری مراسم عزاداری و نوحه خوانی پرداخته‌اند.


هیات‌های عزاداری در قالب دسته‌های زنجیرزنی و سینه‌زنی با حضور در امامزاده‌ها، مساجد، خیابان‌ها، میادین، حسینیه‌ها و تکایای شهرستان‌های این استان در سوگ امام هشتم اشک ماتم ریختند.


در این آیین ، علمای دینی پیرامون زندگانی، فضائل اخلاقی و ابعاد شخصیت و مبارزه این امام همام علیه ظلم، بی عدالتی و فساد حاکمان سخنرانی کردند.


همچنین صلوات خاصه این امام همام با حضور اقشار مختلف مردم در اماکن مذهبی به صورت گروهی قرائت شده است.


برپایی موکب و توزیع نذری نیز از دیگر آیین‌های مذهبی مردم در این ایام سوگواری بوده است.


بقاع متبرکه اصفهان نیز میزبان مردم عزاداری است که شب گذشته و امروز برای امام رضا (ع) عزاداری می‌کنند. نوحه خوانی، روضه خوانی، سخنرانی و توزیع نذری از جمله فعالیت‌هایی است که مردم در این روز در بقاع متبرکه و دیگر اماکن مذهبی شهر انجام می‌دهند.


مردم منطقه بادرود نیز با حضور در آستان مقدس آقاعلی عباس (ع) سوگوار امام رضا (ع) که برادر آقاعلی عباس (ع) محسوب می‌شود، هستند.


در شب شهادت امام رضا (ع) هیأت ۱۴ معصوم کانون ناشنوایان و کم‌شنوایان کاشان و آران بیدگل مهمان ویژه آستان مقدس آقا علی عباس و شاهزاده محمد (ع) بودنداین هیأت بعد از نماز مغرب و عشا در محل زینبیه آستان تجمع از آنجا با نوای رضا رضاگویان به سمت صحن مطهر حرکت آنجا در جمع زائران و مجاوران به عزاداری پرداختند.

مراسم عزاداری شب شهادت ثامن‌الحجج همزمان با سراسر کشور در شهر اردستان و مسجد الرضا (ع) همراه با حضور خادم‌یاران رضوی در شهرستان و پرچم متبرک حرم رضوی بر‌گزار شد.


در جای جای این استان از امامزاده شاهرضا در شهرضا گرفته تا کاشان و چادگان، خمینی‌شهر و همه جای این استان عزادار امام رئوف است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.