سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگاهی به «دنیای شگفت‌انگیز حجاب»

کتاب «دنیای شگفت‌انگیز حجاب» به بررسی روندی که حجاب از ابتدا تا به امروز طی کرده است، می‌پردازد.

کتاب «دنیای شگفت‌انگیز حجاب» نشان می‌دهد که از زمان آدم و حوا حجاب و پوشش به واسطه روح خداوندی که در خلقت انسان دمیده شده، رعایت می‌شد. گاهی به وسیله برگ درختان، گاهی با لباس‌هایی که آن هم ریشه در روح خداوندی که در خلقت انسان دمیده شده، رعایت می‌شد.

با گذشت زمان این حجاب قوت بیشتری به خود گرفت و شکل و ماهیت خود را آشکار کرد. به طوری که زن و مرد را در بر می‌گرفت. از آنجا که مردان حافظ خانواده بودند؛ حجابی برتر بر عهده‌شان گذاشته شده بود. تا با آگاهی بیشتر و رعایت پیام بزرگان دین الگویی راسخ برای همسر و فرزندان خود باشند. از این رو با ورود هر پیامبر به جهان هستی، دوام بیشتری پیدا می‌کرد و از زمان آدم نبی‌الله (ع) به ترتیب آشکار می‌شد که هرکدام مقصد و مبداشان یکی بود؛ که در آخر به محمد رسول الله (ص) می‌رسید که کامل کننده پیام پیامبران اولوالعزم بوده و هست؛ چراکه کامل کننده پیام جبرائیل اعظم به بشر، اشرف مخلوقات بود.

این کتاب در ۱۰ فصل با عنوان‌های حجاب در ادیان دیگر، راز حجاب در جهان هستی، کشف حجاب- تبریز، ۱۳۱۴ تیرماه، ۱۳۲۱ تبریز، تبریز شهریور ۱۳۳۷، ۱۳۵۷ قدرت عظیم شهدای حجاب و عفاف شگفتی آفرید، ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، سرگذشت اسما و خانواده‌اش و ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ تالیف شده است. طراح جلد این کتاب محمد میرزایی فرزند نویسنده است.

قسمتی از متن کتاب

مسلمان شدن والدین اسماء

در یکی از روز‌هایی که آفتاب نور هدایت انبیا و اولیا را بر زمین تابانده بود در مسجد کبود تبریز سرای عشاق دین محمدی در حضور عالم وقت دین اسلام را انتخاب کردند و خود جزو حامیان عشق و دوستی و وادی مقدس دین مبین اسلام شدند. آن روز در قلب آنچنان احساس امنیت می‌کردند که وصل شدنی نیست و همچون دری ارزشمند پاسدار داده‌های خداوند و محمد رسوال الله (ص) شدند.

آن روز با دیگر روز‌های سال‌های پیش فرق داشت و سیر ملکوتی را در عالم هستی داشتند و بهتر، پیامبران الهی را می‌شناختند و بهتر جان هستی و آنچه از قبل بود را می‌دیدند. بعد از انجام فرایض دینی همسر روحانی به مادر اسماء چادر هدیه داد؛ یکی سفید و دیگری مشکی؛ چادر‌ها مانند بال‌هایی بودند که بدنش را در بر می‌گرفتند و از وجود هر شری او را حفظ می‌کردند.

مادر اسماء بال‌های اهدایی خداوند و پیامبر به حقش محمد رسول الله (ص) را سر کرد و آزاد و رها از هر آسیبی اعمال فرضیه الهی را انجام داد شهادتین را به زبان آورد. اشک شوق به اندازه قطرات باران که در طول عمرش مشاهده کرده بود وجودش را فرا گرفت و با بارش روحانی روح و جسمش را مطهر کرد. آنقدر سبک شده بود که با بال‌های اهدایی نزدیک بود به پرواز درآید. پدر اسماء هم با پیام خداوند متعال و رسول به حقش محمد رسول الله (ص) و علی ولی الله (ع) شهادتین را به زبان آورد که نه به زبان بلکه به جان و روحش خواند؛ که نه امروز بلکه تا حیات دارد چه در دنیا و آن دنیا پاسدارش باشد. (صفحه ۱۲۴ و ۱۲۵)

کتاب «دنیای شگفت‌انگیز حجاب» نوشته شهناز آلوش در ۱۴۴ صفحه، قطع رقعی، جلد شومیز، کاغذ تحریر، شمارگان ۵۰۰ نسخه توسط انتشارات بین‌المللی حوزه مشق منتشر شد.

برچسب ها: بازار نشر ، چاپ کتاب ، حجاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.