سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ظرفیت جوجه‌ریزی در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ظرفیت جوجه‌ریزی در این استان به میزان چهار میلیون قطعه افزایش پیدا کرده است.

حسین برزگر با اشاره به اینکه گوشت سفید یکی از کالا‌های اساسی در سبد خرید مردم است، اظهار داشت: یکی از چالش‌های اصلی دولت تنظیم بازار مرغ بود که این چالش مرتفع شده و امروز یک واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در شهرستان لردگان افتتاح شد.

وی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته تنظیم بازار مرغ با واردات مرغ منجمد انجام می‌شد، افزود: اکنون تنظیم بازار مرغ باتوجه به صادرات مرغ انجام می‌شود و در صورت به نیاز داخلی از حجم صادرات کاشته می‌شود.


بیشتر بخوانید


برزگر با اشاره به اینکه مصرف روزانه مرغ در گذشته ۶۰ تن در روز بود و اکنون به بیش از ۸۵ تن رسیده است، خاطرنشان کرد: ساماندهی صنوف مرغ فروشی در سامانه رهتاب باعث پیشگیری از تغییر قیمت مرغ در زمان التهاب بازار مرغ می‌شود که از خروج از مرغداری تا رسیدن به کشتارگاه و فروشگاه به‌صورت الکترونیکی در حال انجام است و شاهد کمترین تلاطم در قیمت مرغ در کشور در این استان هستیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت جوجه‌ریزی چهارمحال و بختیاری به بیش از ۴ میلیون قطعه افزایش پیدا کرده است، ادامه داد:۳۸ واحد مرغداری راکد در یک سال اخیر فعال شده و ۵۱ واحد مرغداری با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد نیز در این استان در حال ساخت است که در صورت بهره‌برداری از این واحد‌ها ظرفیت جوجه‌ریزی استان ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.