سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده اوکراین از سلاح‌های سمی علیه روسیه

منابع نظامی روسیه می‌گویند نیرو‌های اوکراینی در دونتسک از سلاح‌های سمی و ممنوعه علیه سربازان روس استفاده می‌کنند.

یک منبع نظامی روسیه گزارش داد که نیرو‌های اوکراینی به طور مداوم از مواد سمی، فسفر ممنوعه و مهمات خوشه‌ای به ویژه در منطقه چاسوف یار در محور آرتیوموفسک در جمهوری دونتسک استفاده می‌کنند.

براساس گزارش آر تی، این منبع اعلام کرد: برخی از عوارض و علائم مواد سمی مورد استفاده نیرو‌های کی یف باعث تهوع، استفراغ و سرگیجه می‌شود و با قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آنها ممکن است کشنده باشد. 

او افزود: سربازان روسی که از چنین علائمی رنج می‌برند در خط مقدم در چاسوف یار در محور آرتیوموفسک می‌جنگند، همچنین ۱۸ مورد با این علائم ثبت شد.

یک زندانی اوکراینی قبلا در مورد آزمایشگاهی در نزدیکی کراماتورسک صحبت کرده بود که کلروپیکرین تولید می‌کند. از سویی دیگر وزارت دفاع روسیه فاش کرده است که پرسنل نظامی اوکراین برای شلیک مهمات شیمیایی از توپخانه غربی آموزش دیده اند.

در همین راستا ایگور کریلوف، فرمانده نیرو‌های دفاع رادیولوژی، شیمیایی و بیولوژیکی ارتش روسیه نیرو‌های اوکراینی را به استفاده از مواد سمی متهم و تاکید کرد که اوکراینی‌ها از مواد سمی ای استفاده می‌کنند که فقط در آمریکا قابل تولید است.

طبق اظهارات مقامات وزارت دفاع روسیه سربازان اوکراینی از مواد شیمیایی کنترل شورش مانند نارنجک های گازی CS آمریکایی، نارنجک های خانگی با محرک شیمیایی Teren-۶ و سایر مهمات شیمیایی دست ساز استفاده می‌کنند.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.