سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روی آوردن رژیم صهیونیستی به کاهش هزینه‌ها برای جبران خسارات جنگ

وزیر دارائی رژیم صهیونیستی جنگ در غزه را یکی از گران‌ترین جنگ‌ها خواند و گفت برای تامین هزینه‌های آن، مخارج دیگر را به شدت کاهش خواهد داد.

در حالی که یازده ماه از آغاز جنگ علیه غزه می‌گذرد و رژیم صهیونیستی طی این مدت برای ادامه اشغالگری و تجاوزات خود میلیاردها دلار هزینه صرف خرید انواع سلاح‌ و تجهیزات جنگی کرده است، «بزالل اسموتریچ» وزیر دارائی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بودجه این رژیم در سال آینده میلادی شامل «کاهش شدید» هزینه‌ها خواهد شد، زیرا کابینه تلاش دارد هزینه‌های جنگ در غزه را تامین کند.

به گزارش رویترز، اسموتریچ گفت: «ما در طولانی‌ترین و گران‌ترین جنگ تاریخ اسرائیل با هزینه‌های ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد شیکل (۵۴ تا ۶۸ میلیارد دلار) هستیم». 

بر اساس گزارش وب سایت آمریکایی «استاتیستا» هزینه‌های نظامی رژیم صهیونیستی طی ماه‌های گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته و مقایسه مخارج در سال‌های میلادی ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ نشان می‌دهد که افزایش هزینه‌ها از ۸۷ درصد نیز فراتر رفته است. 

«جاکوب فرانکل» رئیس سابق بانک مرکزی رژیم صهیونیستی نیز پیش از این گفته بود که رژیم صهیونیستی سال ۲۰۲۳ را بدون کسری بودجه آغاز کرد و از آن زمان وضعیت اقتصادی رژیم بسیار بدتر شده است. به گفته او، در پایان ماه ژوئیه کسری بودجه رژیم صهیونیستی به ۸.۱ درصد یا ۴۱.۸ میلیارد دلار رسیده است. 

روزنامه «العرب الجدید» در یادداشتی در این باره نوشت: «اقتصاد اسرائیل در حال حاضر وارد گردابی شده است که فرار از آن دشوار است؛ افزایش کسری بودجه منجر به افزایش بدهی می‌شود که این امر در نهایت سبب کاهش رشد اقتصادی خواهد شد».

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.