سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تسهیلات ویژه وظیفه عمومی برای مشمولان کنکوری

سازمان وظیفه عمومی فراجا اعلام کرد مشمولان غیر غایب پذیرفته شده در آزمون‌های سراسری، می‌توانند برای ثبت نام در دانشگاه از تسهیلات ویژه افزایش یک ماه مهلت معرفی تا پایان مهرماه ۱۴۰۳ یا تمدید تاریخ اعزام تا یکم آبان ماه ۱۴۰۳ بهره‌مند شوند.

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به اعلام سازمان سنجش آموزش کشور مبنی بر اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری مربوط به پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در مهر ماه ۱۴۰۳، تسهیلات و ضوابط زیر برای مشمولان ابلاغ و قابل اجرا است:

۱- مهلت معرفی کلیه مشمولان فارغ التحصیل پایه دوازدهم خرداد و شهریور سال۱۴۰۲ که باید برابر تبصره ۱ماده ۲ آیین نامه اجرایی معافیت تحصیلی، حداکثر تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۳ نسبت به تعیین تکلیف خدمتی خود اقدام کنند، به مدت یک ماه تا تاریخ پایان مهر ماه ۱۴۰۳ تمدید شد. این مشمولان در صورت قبولی (با کنکور یا بدون کنکور) در نیمسال اول سال تحصیلی (مهر ماه ۱۴۰۳) ثبت نام و با احراز شرایط از معافیت تحصیلی بهره‌مند می‌شوند. ضمناً در صورت عدم قبولی یا عدم تمایل برای ادامه تحصیل موظفند حداکثر تا پایان مهر ماه ۱۴۰۳ برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام کنند.

۲- مشمولان دارای برگ آماده به خدمت بدون غیبت به تاریخ یکم شهریور ماه۱۴۰۳ هستند و باید هفدهم شهریور ۱۴۰۳ نسبت به معرفی خود اقدام کنند و همچنین مشمولان دارای برگه آماده به خدمت به تاریخ یکم مهر ماه یا ۱۴۰۳، می‌توانند با ارائه گواهی مجاز بودن برای انتخاب رشته، به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) مراجعه کرده و پس از ثبت درخواست تمدید، اعزام خود را تا تاریخ یکم آبان ماه ۱۴۰۳تمدید کنند.

۳- کلیه مشمولان غیرغایب فارغ التحصیل پایه دوازدهم خرداد و شهریور سال ۱۴۰۲ که برابر ضوابط قانونی برای تکمیل ظرفیت و یا شروع به تحصیل در نیم سال دوم یعنی بهمن ماه ۱۴۰۳ پذیرفته می‌شوند، باید تا پایان مهر ماه ۱۴۰۳، وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند و پس از اخذ برگ اعزام بدون غیبت با ارائه گواهی قبولی در دانشگاه از تسهیلات تمدید تاریخ اعزام که متعاقباً اعلام خواهد شد بهره‌مند شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.