سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفت‌وگوی فیفا با ستاره فوتسال؛

اولادقباد: تا آخرین نفس برای ایران می‌جنگم

ملی‌پوش فوتسال ایران در گفتگو با تارنمای رسمی فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) گفت: رویای ما در فوتسال موفقیت در جام جهانی است وبرای رسیدن به این رویای شیرین و سرافرازی ایران تا آخرین نفس می‌جنگم.

 تارنمای رسمی فیفا با مسلم اولادقباد ستاره تیم ملی فوتسال که به عنوان بهترین بازیکن آسیا انتخاب شده است، گفت‌وگوی اختصاصی انجام داد.

اولاد قباد که در تیم پالمای اسپانیا بازی می‌کند، شاهزاده‌ای لقب گرفت که در جام ملت‌های آسیا عنوان ارزشمندترین بازیکن را به نام خود ثبت کرد و به پالما کمک کرد تا غولی مانند اسپورتینگ را در فینال لیگ قهرمانان فوتسال یوفا شکست دهد.

قهرمانی متوالی در لیگ قهرمانان فوتسال یوفا با پالما چه حسی داشت؟

تجربه بی‌نظیری بود. قهرمان شدن در اروپا یکی از آرزو‌های ورزشی من بود. خوشحالم که فرصت بازی در این سطح را داشتم. من از پالما و طرفداران آنها برای حمایت تشکر می‌کنم.

درباره بازی‌های دراماتیک مقابل ازبکستان و قزاقستان در جام جهانی فوتسال ۲۰۲۱ بگویید.

جام جهانی بالاترین سطح فوتسال است. همه با بیشترین آمادگی به میدان می‌روند. ۹ بر ۸ ازبکستان را شکست دادیم. پر تنش، پر گل و زیبا بود. من هم گل زدم. مقابل قزاقستان غافلگیر شدیم. هیچ وقت فکر نمی‌کردم بازی را ببازیم. ما در لحظاتی تمرکز خود را از دست دادیم. شکست در آن مسابقه هنوز تلخ‌ترین خاطره فوتسال من است. اما آن بازی متعلق به گذشته است و ما به آینده نگاه می‌کنیم.

تجربه حضور در جام جهانی چگونه است؟

هر لحظه تجربه فضای جام جهانی برای هر بازیکنی رویایی است. انرژی منحصربه‌فرد تماشاگران و فضای مسابقات به قدری خوب است که حتی پس از اتمام آنها، تصاویرش برای مدت طولانی در ذهن شما ثابت می‌ماند.

بازیکنان شگفت‌انگیز زیادی در آسیا مانند سالار آقاپور، سعیداحمدعباسی، آرتور، بکمورودوف، رافائل هنمی، هارادا، کوروموتو، نیشونوف، نوروزی، اوسامانموسا، شیمیزو، طیبی و توئانکلانگ وجود دارند. بهترین بازیکن فوتسال آسیا بودن چه احساسی دارد؟

این یک افتخار بزرگ برای من و ایران است. متعلق به ایران است. من آن را به تنهایی برنده نشدم. ما یک تیم بودیم و با هم جنگیدیم. بازیکنانی که نام بردید همگی درخشان هستند. برای آنها احترام زیادی قائل هستم. این جایزه متعلق به مردم ایران است که عاشق فوتسال و تیم ملی هستند.

فکر می‌کنید در بین بهترین وینگر‌های جهان در کجا قرار می‌گیرید و چه کسی را بهترین می‌دانید؟

همیشه سعی می‌کنم بهترین نسخه خودم باشم و به تیم کمک کنم. بهترین وینگر جهان به نتایج تیم بستگی دارد. فوتسال یک بازی تیمی است، بنابراین هر چقدر هم که خوب باشید، ممکن است بدون هم‌تیمی‌های باکیفیت به اندازه کافی خوب نباشید. وینگر‌های واقعا خوب زیادی وجود دارند، اما من سبک دیگو زوفو را بیشتر از همه دوست دارم.

شما در سطح باشگاهی و بین‌المللی در کنار حسین طیبی بازی کرده‌اید. نظر شما در مورد او به عنوان یک بازیکن چیست؟

حسین طیبی الگوی بسیار خوبی برای همه جوانانی است که آرزو‌های بزرگی دارند. او حرفه‌ای تمرین می‌کند. حرفه‌ای زندگی می‌کند و همیشه آماده است تا با تمام وجودش بجنگد. چه در تمرین و چه بازی! حسین همیشه برای پیروزی می‌جنگد. او یکی از کسانی است که فوتسال را بین نسل جدید ایران محبوب کرد. تمرین و بازی کردن کنار او همیشه لذت‌بخش است.

نظر شما درباره تیم‌های ونزوئلا و گواتمالا چیست؟

ونزوئلا و گواتمالا تیم‌های فیزیکی و خوبی هستند. شک ندارم که بازی‌های نزدیک و سختی خواهیم داشت. این جام جهانی است و هیچکس برای تعطیلات نمی‌آید. باید با تمرکز بالا بازی کرد. من به هر ۲ تیم احترام می‌گذارم و از بازی مقابل آنها لذت خواهم برد.

فرانسه اخیراً ۱۶ بازی بدون شکست را پشت سر گذاشت و در این مدت برزیل را شکست داد و با اسپانیا به تساوی رسید. این فرانسه چقدر خوب است؟

فرانسه تیمی بسیار خوب با بازیکنان بسیار خوب است. آنها مجموعه‌ای از بازیکنان قوی از نظر فیزیکی و فنی دارند. آنها اعتماد به نفس زیادی دارند و احتمالاً حتی به عنوان قهرمانی فکر می‌کنند. برای ما هر بازی یک فینال خواهد بود. بدون اینکه به نام حریفان نگاه کنیم، با جان و دل تلاش می‌کنیم. ما ایرانی هستیم و هرگز با ترس بازی نمی‌کنیم.

هدف ایران در ازبکستان ۲۰۲۴ چیست؟

سابقه ایران در جام‌های جهانی نشان می‌دهد که ما همیشه برای قهرمانی آمده‌ایم. وقتی حذف شدیم، بیشتر اوقات توسط تیمی بوده که به فینال رسیده است. ما با رویای کسب عنوان قهرمانی به این جام جهانی می‌رویم. می‌دانیم که رویا به تنهایی کافی نیست، پس با تمام وجود خواهیم جنگید. رویای من جام جهانی است. قطعا تا آخرین نفس برای این رویا و برای ایران می‌جنگم.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.