سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استعفای سه وزیر کابینه اوکراین در یک روز

سه وزیر کابینه اوکراین بدون بیان دلایل مشخص، درخواست استعفای خود را به پارلمان این کشور ارائه کردند.

 پس از ماه‌ها گمانه‌زنی درباره تغییرات در دولت اوکراین، سرانجام رئیس پارلمان این کشور اعلام کرد که وزیر صنایع استراتژیک، وزیر دادگستری و وزیر محیط زیست اوکراین استعفای خود را به پارلمان ارائه کرده‌اند. 

به گزارش رویترز، دلایل این استعفا هنوز مشخص نیست، اما به گفته رئیس پارلمان بررسی این درخواست در دستور کار قرار می‌گیرد. 

وزیر صنایع اوکراین در ماه مارس سال گذشته میلادی به این مقام منصوب شده  و در تلاش بود تولیدات دفاعی اوکراین را افزایش دهد. او در سال اول جنگ، رئیس راه‌آهن ملی این کشور بود و به دلیل مدیریت موثر راه‌آهن که هم برای غیر نظامیان و هم برای ارتش مهم محسوب می‌شد، به شهرت رسید. 

قانون‌گذاران و تحلیلگران سیاسی از آغاز تابستان انتظار تغییرات عمده در دولت اوکراین را داشتند. رخداد کنونی بر ابهامات درباره دولت این کشور می‌افزاید، زیرا ۵ وزیر دیگر نیز در اوایل سال جاری برکنار شدند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین و تیم سیاسی او به صورت بالقوه می‌توانند تا پیش از سفر به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل جای خالی وزرای مذکور را پر کنند. رئیس جمهور اوکراین می‌گوید امیدوار است بتواند در این نشست که هفته آینده برگزار می‌شود با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و نامزد‌های ریاست جمهوری دیداری داشته باشد تا «طرح صلح» خود را به آنان ارائه کند.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.