سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۰۰ درصد ظرفیت واحدهای اقامتی رسمی مشهد تکمیل شد

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: نزدیک به ۲۲۳ هزار ظرفیت اقامت رسمی برای زائران دهه پایانی صفر معادل ۱۰۰ درصد، اکنون در مشهد تکمیل شده است.

علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور در جمع زائران پیاده امام رضا (ع) و بازدید از روند خدمت‌رسانی به آنها گفت: خوشبخانه با تدارکی که برای اقامت موقت و اضطراری دیده شده است، زائران امام رضا (ع) به نحو مناسبی در اقامتگاه‌های موقت و اضطراری پذیرایی خواهند شد.

او در خصوص وضعیت پذیرایی موکب‌ها از زائران رضوی افزود: تاکنون بیش از ۲۳۰ هزار زائر پیاده وارد شهر مشهد شده‌اند و با توجه به استقبالی که در محور‌های دوازده‌گانه زائران پیاده به مشهد وجود دارد، پیش‌بینی می‌شود ورود زائران پیاده به مشهد به بیش از ۴۰۰ هزار نفر افزایش یابد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به استقبال سالانه زائران پیاده همگام با ایام دهه پایانی صفر ادامه داد: به طور یقین باید حوزه زیرساخت‌ها تقویت شود و نگاهی ملی به حرکت پیاده‌روی زائران در دهه پایانی صفر معطوف شود.

شالبافیان با توجه به اینکه در سال‌های آتی دهه پایانی صفر در فصل تابستان قرار دارد، استقبال زائران از پیاده‌روی به سمت حرم رضوی در جاده‌های منتهی به مشهد گسترده‌تر خواهد شد.

او با اشاره به سفر رییس جمهوربه مشهد و بازدید‌ها از روند خدمت‌رسانی به زائران رضوی، تصریح کرد: گزارشی از نحوه الزامات پشتیبانی و حمایتی، تدارک زیرساخت‌ها و ظرفیت‌سازی برای سال‌های آینده به رئیس جمهور تقدیم خواهد شد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین پس از اتمام برنامه‌های دهه پایانی صفر، گزارش‌های استانی را در ستاد خدمات سفر کشور مطرح خواهیم کرد.

شالبافیان اظهار کرد: یکی از مهمترین جلوه‌های مشارکت مردم در برگزاری و میزبانی از زائران را شاهد هستیم، اکنون بیش از ۳۶۰ ایستگاه صلواتی توسط مردم در محور‌های منتهی به مشهد مشغول خدمت‌رسانی و پذیرایی از زائران هستند.

او پیرامون سرانجام فعالیت کارگروه زیارت افزود: دولت در قانون برنامه هفتم توسعه کشور به صورت مشخص مکلف شده که سند زیارت را به تدوین برساند و کلیه اقدامات زائران داخلی و خارجی در آن دیده شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.