سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال از پوتین در مغولستان و خشم اوکراین

استقبال از رئیس جمهور روسیه در مغولستان با خشم مقامات کی‌یف همراه شد.

گرچه دادگاه بین المللی کیفری در سال گذشته میلادی تحت فشار غرب اقدام به صدور درخواست بازداشت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را به دلیل جنگ اوکراین صادر کرد، اما وی اکنون به طور آزادانه در حال سفر به کشور‌های مختلف جهان است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سفر به مغولستان مورد استقبال گرم مقامات ارشد این کشور قرار گرفت که این موضوع به مذاق کشور‌های غربی خوش نیامده است. 

سخنگوی وزارت خارجه اوکراین در این باره اعلام کرد: ناتوانی مغولستان در انجام وظیفه خود در بازداشت پوتین ضربه‌ای مهلک به دادگاه بین المللی کیفری و سیستم قوانین کیفری وارد کرد.

وی خاطر نشان کرد: مغولستان اجازه داد پوتین به عنوان یک ناقض قوانین بین المللی از دست قانون بگریزد. این اقدام به منزله آن است که این کشور شریک جرم جنایات جنگی است. 

پوتین در دیدار با رئیس جمهور مغولستان گفت: روابط با مغولستان از اولویت‌های سیاست خارجی مسکو در آسیا است. ما با آنها به سطح بالایی از مشارکت استراتژیک رسیده ایم. 

روسیه در نظر دارد خط لوله انتقال گاز خود به چین را از خاک مغولستان عبور دهد. این اقدام می‌تواند ارسال سالانه ۵۰ میلیارد متر مکعب گاز را به چین به همراه داشته باشد. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: روسیه ، اوکراین ، مغولستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.