سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمله لفظی لاپید به ائتلاف نتانیاهو با بن گویر و اسموتریچ

رهبر مخالفان کابینه صهیونیستی گفت که آنچه برای نتانیاهو مهم است محور فیلادلفیا نیست بلکه محور بن گویر و اسموتریچ است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل اظهاراتش در مورد محور فیلادلفیا و اصرارش بر باقی ماندن ارتش اشغالگر در آنجا از سوی صهیونیست‌ها به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

براساس گزارش سما الاخباریه، یائیر لاپید، رهبر مخالفان کابینه صهیونیستی گفت: اظهارات نتانیاهو در مورد اهمیت ماندن در محور فیلادلفیا یک ترفند سیاسی است که هیچ ربطی به واقعیت ندارد، آنچه که نتانیاهو را نگران می‌کند، محور فیلادلفیا نیست بلکه محور بن گویر- اسموتریچ است.

در همین حال، گادی آیزنکوت، عضو کنست گفت که نتانیاهو محور فیلادلفیا را سنگ بنای امنیت رژیم صهیونیستی قرار داده است که نشان می‌دهد راه حل‌های عملی برای جلوگیری از قاچاق از طریق تونل‌ها در آن منطقه وجود دارد.

با وجود مخالفت‌ها و اعتراضات شدید به این تصمیم، نتانیاهو بار دیگر تاکید کرد که موضع او در محور فیلادلفیا ثابت است و تغییر نخواهد کرد.

وب‌سایت صهیونیستی واللا در این خصوص به نتانیاهو اعتراض کرده و مدعی شد: نتانیاهو دیروز به‌طور زنده خود را متهم کرد. چرا به جای تصرف فیلادلفیا در سال ۲۰۰۹، به حماس مصونیت دادید و قطر را متقاعد کردید که به سنوار ماهیانه ۳۰ میلیون دلار پول نقد بدهد؟

از سویی دیگر دیوید بارنیا، رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به موساد در این باره گفت: موضع شخصی من آن است که ترجیحا برای بازگرداندن اسرا از محورهای فیلادلفیا و نتساریم عقب نشینی کنیم.

در همین راستا جنبش حماس بارها اعلام کرده که تحت هیچ شرایطی ادامه اشغال محور نتساریم و فیلادلفیا در نوار غزه را نخواهد پذیرفت و هرگونه توافقی باید متضمن خروج نیروهای اسرائیلی از سراسر نوار غزه از جمله این دو محور باشد.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.