سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طولانی‌ترین سفر رهبر کاتولیک‌های جهان

رهبر کاتولیک‌های جهان طولانی‌ترین سفر دوران رهبری خود را با ورود به اندونزی آغاز کرد.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان تصمیم گرفته تا با دیدار از چهار کشور حوزه جنوب شرقی آسیا و اقیانوسیه طولانی‌ترین سفر خود را در دوران رهبری‌اش بر واتیکان انجام دهد.

به گزارش آناتولی، قرار است پاپ در این سفر ۱۲ روزه خود به چهار کشور اندونزی، پاپوا گینه‌نو، تیمور شرقی و سنگاپور برود.

در همین راستا پاپ در پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) اعلام کرد: امروز یک سفر حواری به چندین کشور در آسیا و اقیانوسیه را آغاز می‌کنم. لطفا دعا کنید که این سفر به ثمر بنشیند.

برای آغاز او پس از انجام یک پرواز ۱۳ ساعته، رم را به مقصد جاکارتا ترک کرد. این طولانی‌ترین سفری خواهد بود که پاپ از زمان انتخابش در سال ۲۰۱۳ انجام داده و قرار است حدود ۳۳ هزار کیلومتر از واتیکان دور شود؛ ضمن اینکه قرار است در بیش از ۴۰ رویداد هم حضور داشته باشد.

روزنامه جاکارتا گلوب در آستانه ورود پاپ به اندونزی نقل قولی را از رئیس‌جمهور این کشور، جوکو ویدودو منتشر کرد که گفته است: من به نمایندگی از مردم اندونزی از این حضور به گرمی استقبال می‌کنم و بابت سفر مقدس پاپ فرانسیس به کشورمان تشکر می‌کنم.

اندونزی به مناسبت سفر پاپ به این کشور تدابیر امنیتی را تشدید کرده است و رئیس‌جمهور ابراز امیدواری کرده که در جریان این سفر در مورد مسائل مربوط به برقراری صلح در ارتباط با جنگ غزه و همچنین جنگ روسیه و اوکراین صحبت و گفتگو شود.

ویدودو این سفر را یک دیدار تاریخی توصیف کرده است. قرار است پاپ از کاخ ریاست‌جمهوری، کلیسای جامع جاکارتا و مسجد استقلال اندونزی هم دیدار کند. 

واتیکان نیوز هم در گزارشی عنوان کرده است، با توجه به این که اندونزی به طور گسترده به عنوان یک الگوی بسیار مهم از تساهل و همزیستی ادیان مختلف محسوب می‌شود، پاپ احتمالا بر ترویج برادری انسانی و گفتگوی بین ادیان در این دیدار تاکید ویژه‌ای خواهد کرد. 

این سومین باری است که پس از سفر پاپ پل ششم در سال ۱۹۷۰ و پاپ ژان پل دوم در سال ۱۹۸۹ یک رهبر کاتولیک به اندونزی سفر می‌کند. این سفر همچنین چهل و پنجمین سفر خارج از کشور پاپ فرانسیس به حساب می‌آید.

منبع: فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.