سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دومین جشنواره خرمن مازندران در دهکده بردون برگزار می‌شود

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از برگزاری دومین جشنواره خرمن مازندران در دهکده بردون شهرستان نور خبر داد.

حسین ایزدی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به برگزاری دومین جشنواره خرمن مازندران با مشارکت مردم و کشاورزان منطقه، گفت: در جشن خرمن دهکده بردون که برای دومین سال به صورت رسمی به سنت هر ساله برگزار می‌شود؛ برداشت محصول و خرمن کوبی به صورت نمادین، با ابزار و ادوات سنتی کشاورزی، نمایش داده خواهد شد.

او پیاده‌روی خانوادگی، معرفی و تقدیر از کارآفرینان منطقه در حوزه کشاورزی و اجرای بازی‌های محلی طناب‌کشی و چوب‌بازی را از جمله برنامه‌های این جشن عنوان کرد و افزود: ۳۰ غرفه صنایع‌دستی و گیاهان دارویی نیز در حاشیه این جشنواره برپا خواهد شد.

ایزدی از معرفی و ارائه موسیقی مازندرانی با حرکت‌های نمادین موسوم به" دروم" و انواع غدا‌های بومی در این مراسم آیینی خبر داد و گفت: تمامی این آیین‌ها و متعلقات به آن جزو محصولات گردشگری محسوب می‌شود که مخاطبان بیشماری در دنیا دلرد و چنانچه بدرستی به آن پرداخته شود می‌تواند به مقصد سفر تبدیل شود‌

او با بیان اینکه بیش از ۴۲۸ اقامتگاه بوم‌گردی در مازندران فعالیت می‌کنند، افزود: بهترین مکان ارائه برای این پتانسیل‌های منحصربه فرد که ریشه در فرهنگ و هنر مردم دارد و در روستا‌ها نهفته است اقامتگاه‌های بوم‌گردی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: انتظار داریم بخش‌های خصوصی فعال در حوزه گردشگری نسبت به این ظرفیت‌های محلی که تاکنون توسط مردم ثبت و ضبط شده است حساس باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.