سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقوی: با انتخاب پیاتزا قصد داریم یک نوگرایی در والیبال ایجاد کنیم

رئیس فدراسیون والیبال درخصوص انتخاب روبرتو پیاتزا به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران توضیحاتی را بیان کرد.

روبرتو پیاتزا که سابقه هدایت تیم‌های مطرح والیبال دنیا، چون میلانو ایتالیا، اسکرا بلخاتوف لهستان و مودنا ایتالیا را در کارنامه خود دارد، با قراردادی ۴ ساله (۲+۲) سکانداری تیم ملی والیبال کشورمان را برعهده گرفت.

با توجه به اینکه پیاتزا مثل دیگر سرمربیان سرشناس والیبال دنیا تا اردیبهشت ماه در لیگ ایتالیا مشغول به کار است، توماس توتولو ایتالیایی تحلیل‌گر برجسته والیبال دنیا به عنوان دستیار اول روبرتو نظاره‌گر مسابقات لیگ برتر ۱۴۰۳ خواهد بود و از آغاز مرحله پلی‌آف لیگ برتر در ایران حضور پیدا خواهد کرد و به نظارت و بررسی تمرینات و مسابقات تیم‌های لیگ برتری و‌ دسته یکی می‌پردازد. توتولو هماهنگی‌های لازم را با مربیان تیم‌ها انجام خواهد داد و به شناسایی و شناخت بازیکنان خواهد پرداخت.

میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره انتخاب روبرتو پیاتزا به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: قرار بود ما تا قبل از ۱۵ شهریورماه سرمربی جدید تیم ملی را انتخاب کنیم چراکه بعد از المپیک شرایط خوبی برای انتخاب سرمربی وجود داشت، متاسفانه رسانه‌های معاند به دنبال ایجاد چالش‌های برای ما بودند که در این کار موفق نشدند.

او ادامه داد: ما با ۶ مربی خوب دنیا مذاکره کردیم، اما اگر منطقی به موضوع نگاه کنیم پیاتزا سرمربی است که سابقه ملی و باشگاهی خوبی دارد و اگر توجه کنید هلند ۱۰ پیش نامی در والیبال جهان نداشت، اما با حضور او این تیم متحول شد چرا که این تیم فقط نمیر عبدالعزیز را به عنوان یک بازیکن تاپ در اختیار داشت.

تقوی اظهار کرد: مربی که فنی و به دنبال موفقیت باشد می‌داند که ایران یک بهشت برای مربیان والیبال است چراکه ما در تمامی رده‌های سنی در آسیا و جهان شانس قهرمانی داریم و هر مربی که اولویتش پیروزی باشد ایران زمینه ساز موفقیت‌های او خواهد بود.

رئیس فدراسیون والیبال بیان کرد: خوشبختانه ما از انتخاب پیاتزا بازخورد‌های خوبی گرفته ایم و این موضوع برای ما خوشحال کننده است که مردم از این انتخاب راضی هستند.

او در خصوص اینکه پیاتزا چند دستیار با خودش به ایران خواهد آورد و آیا پیمان اکبری همچنان در تیم ملی خواهد بود یا خیر، گفت: توتولو به عنوان دستیار تیم ملی به همراه پیاتزا به ایران خواهد آمد و همچنین یک دستیار دیگر او نیز خارجی خواهد بود. ما علاوه بر پیمان اکبری لیستی از بهترین مربی‌های ایرانی را جمع خواهیم کرد و به پیاتزا معرفی خواهیم کرد تا او خود همچون پائز خودش دستیار ایرانی اش را انتخاب کند. لیگ ملت‌های والیبال آینده از ۱۶ خرداد شروع می‌شود و او از اول اردیبهشت بازیکنان تیم ملی را در اختیار خواهد داشت.

تقوی در خصوص اینکه چقدر هزینه مالی استخدام پیاتزا شده است و آیا وزارت ورزش در این موضوع به فدراسیون خواهد کرد یا نه بیان کرد: وقتی سرمربی خوب دنیا را استخدام می‌کنید باید هزینه مالی خوبی را انجام دهید. حقوق پیاتزا و دستیارشان را فدراسیون والیبال تقبل خواهد کرد و وزارت ورزش و جوانان در این موضوع ورودی نخواهد کرد.

او درباره اینکه آیا بازیکنان قدیمی همچون موسوی و غفور نیز به تیم ملی دعوت خواهد شد، گفت: ما با انتخاب پیاتزا قصد داریم یک نوگرایی در والیبال کشورمان ایجاد کنیم و هدفمان المپیک آینده است تا بتوانیم یک نسل طلایی دیگر را به وجود بیاوریم. قطعا محمد موسوی و امیر غفور از خیلی از بازیکنان لیگ برتر بهتر هستند، اما نگاه ما نوگرایی است. امثال غفور و موسوی برای تیم ملی زحمات زیادی کشیده اند و اگر هم به تیم ملی دعوت شوند مطمئنا بازهم برای موفقیت تیم ملی تلاش خواهند کرد.

رئیس فدراسیون والیبال درباره اینکه آیا پیاتزا بر روی تیم ملی پایه نظارت خواهد کرد یا نه اظهار کرد: ایشان علاوه بر تیم‌های الف و ب بر تیم‌های ملی پایه نیز نظارت خواهند داشت و ما باید به او فرصت کافی برای ایجاد تفکراتش را بدهیم و به همین دلیل با او قراردادی ۲ +۲ امضا کرده ایم.

او خاطرنشان کرد: ما بازخورد‌های خوبی از این انتخاب گرفته ایم، اما از صحبت‌های بعضی از کارشناسان تعجب می‌کنم که گفتند ما باید  آنجلو لورنزتی را انتخاب می‌کردیم مربی که هیچگونه سابقه ملی نداشته است و فقط در باشگاه‌ها فعالیت داشته است، اما پیاتزا سرمربی است که توانسته هلند را در این سال‌ها متحول کند چراکه سال‌های پیش نامی از این تیم در والیبال جهان نبود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.