سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طی ۵ ماه گذشته رقم خورده است؛

قرارداد ۲۳۰ هزار میلیارد تومانی در تامین زیرساخت‌های بنادر کشور توسط بخش خصوصی

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر گفت: در ۵ ماه گذشته ۲۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی برای تامین زیرساخت‌های بنادر کشور انجام شده است.

 حسین یداللهی، مدیر کل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی در برنامه روی خط رادیو اقتصادی با بیان اینکه خوشبختانه روند جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر شتاب مناسبی گرفته است و این به دلیل نگاه بلندمدت به بنادر است، گفت:  در فرآیند توسعه بنادر کشور ما به سمت بنادر نسل سه حرکت کرده است. 

وی با بیان اینکه خوشبختانه اتفاقات خوبی در حوزه سرمایه گذاری در بنادر کشور شکل گرفته است و حضور سرمایه گذاران در این بنادر هم موثر بوده است، گفت: طی پنج ماه گذشته شاهد آن هستیم که  شروع سرمایه گذاری و انعقاد قرارداد۲۳۰ هزار میلیارد از طرف بخش خصوصی  چه در بخش زیرساخت ها و تسهیل گری و چه در بخش های دیگر که بتوان از ظرفیت آنها استفاده کرد انجام شده است.

یداللهی اظهار کرد: اخیرا بخش خصوصی زیرساخت‌ها و پشتیبانی از ۲۵۰ هکتار از اراضی شهید رجایی را  انجام داده است که پیش از این و در ۵ سال گذشته سرمایه گذاری و تامین زیرساخت‌ها از سوی دولت انجام می‌شد. بنابراین ورود بخش خصوصی به این حوزه خود زمینه ساز ایجاد رونق در حوزه زیرساخت‌های بخش خصوصی شده است.

وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی واگذاری‌ها را به سمتی حرکت داده که فضای بزرگ مقیاس را به بخش خصوصی واگذار کنیم گفت: اکنون شاهد  آن هستیم که بخش خصوصی سیاست‌های دولت را در چارچوب حوزه دریامحور شکل داده و  به نحوی در فضای حاکمیتی همراهی داشته است.

مدیر کل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: بخش خصوصی در جزیره نگین بندر بوشهر برای انجام زیرساخت‌های ایجاد اسکله و تاسیسات مورد نیاز با حمایت دولت  وارد شده  است.

او بیان کرد: طبق  برنامه هفتم تکالیف قابل توجهی را سازمان بنادر برای همکاری با بخش خصوصی در نظر گرفته که یکی از این موارد  توسعه صنعت سوخت رسانی است که ما بتوانیم هم به شناور‌های داخلی هم خارجی در این زمینه خدمات  رسانی کنیم.

خبرنگار: محبوبه کباری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.