سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کره جنوبی:

«چتر هسته‌ای» آمریکا در دوران ترامپ می‌تواند ضعیف شود

معاون مشاور امنیت ملی کره جنوبی درباره تداوم چتر هسته‌ای آمریکا برای سئول با ورود دوباره ترامپ به کاخ سفید ابراز تردید کرد.

کیم تائه هیو، معاون مشاور امنیت ملی کره جنوبی امروز سه‌شنبه اعلام کرد که تعهد واشنگتن برای ارائه «چتر هسته‌ای» به سئول در برابر تهدیدات هسته‌ای کره شمالی ممکن است با روی کار آمدن دونالد ترامپ برای دومین بار در پاییز امسال، ضعیف شود.

کیم تاکید کرد که به نظر می‌رسد ترامپ به عنوان یک نامزد به اتحاد کره جنوبی و آمریکا با تمرکز بر منافع مبادله‌ای نزدیک می‌شود. کیم افزود: «بعید نیست که او پیشنهاد مذاکره در مورد تقسیم هزینه‌های دفاعی یا استقرار دارایی‌های استراتژیک آمریکا به عنوان هزینه این حمایت هسته‌ای را بدهد.»

کیم همچنین تاکید کرد که نشست ناموفق هانوی در سال ۲۰۱۹ نشان داد که چگونه ترامپ و مشاورانش علی‌رغم لفاظی‌های کمپین ترامپ در مورد داشتن رابطه نزدیک با رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون انتظارات خود را از پیونگ یانگ «کاهش داده‌اند».

مذاکرات هسته‌ای بین کره شمالی و آمریکا پس از نشست هانوی و دیدار کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا در اوایل سال ۲۰۱۹، همچنان در بن بست باقی ماند.

مترجم: اعظم پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.