سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز توزیع کود اوره بین کشاورزان یزدی پس از توقف ۵۰ روزه

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد گفت: توزیع کود اوره در سراسر استان طبق روال شبکه بزرگ تامین و توزیع کود‌های کشاورزی شرکت، به خوبی در جریان است.

حسن زارعیان مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد گفت: با ابلاغ مصوبه هیأت دولت (بیست و سوم مرداد سال جاری)، توزیع کود ازته و پتاسه آغاز و سامانه پایش مواد کودی از ۲۳ مردادماه به جهت صدور حواله کود‌های شیمیایی یارانه‌ای بازگشایی شد.

وی با اشاره به بازگشایی سامانه پایش مواد کودی پس از توقف ۵۰ روزه شرکت‌های پتروشیمی، اظهار کرد: برنامه تامین و توزیع کود ازته و پتاسه در سال جاری (۱۴۰۳) به میزان ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن از سوی وزارت جهادکشاورزی به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و از طریق نهاد‌های مربوطه به شرکت‌های پتروشیمی ابلاغ شد.

زارعیان با بیان اینکه هم اکنون توزیع کود اوره در سراسر استان طبق روال شبکه بزرگ تامین و توزیع کود‌های کشاورزی شرکت، به خوبی در جریان است، افزود: با این میزان سهمیه بخش کشاورزی در سال جاری، می‌توانیم نیاز به نیتروژن تمامی محصولات کشاورزی را در چارچوب الگوی کشت تامین کنیم.

این مقام مسئول در خصوص علت توقف تحویل سهمیه کود بخش کشاورزی از سوی شرکت‌های پتروشیمی، یاد اور شد: شرکت‌های پتروشیمی به دلیل پیگیری و تعیین تکلیف مطالبات خود از دولت، مدت ۵۰ روز در سال جاری از تحویل کود به بخش کشاورزی خودداری نمودند، مذاکرات، ارتباط با مراجع ذیربط و پیگیری‌های شبانه روزی که از سوی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و شرکت‌های پتروشیمی با هدف رفع تحویل کود کشاورزی، صورت گرفت در نهایت به تنظیم و ابلاغ مصوبه هیأت محترم وزیران در تاریخ بیست و سوم مرداد ۱۴۰۳ و تعیین تکلیف مطالبات شرکت‌های پتروشیمی و الزام آنان به تحویل کود، منتهی شد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان با تاکید بر اهمیت موضوع تامین، تدارک و جذب به موقع کود‌های شیمیایی کشت پاییزه اعلام کرد: به منظور بررسی توزیع به موقع نیاز شهرستان‌ها به این نهاده استراتژیک، کارگروهی تشکیل و به صورت منطقه‌ای برای ۱۲ شهرستان برنامه‌ریزی‌های لازم شروع کشت پاییزه در قالب الگوی کشت صورت گرفته و فرمول کودی سایر محصولات الگوی کشت به منظور بارگزاری در سامانه پایش مواد کودی تعیین شده است.

زارعیان خاطر نشان کرد: براساس دستور و ابلاغ مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مبنی بر توزیع هرچه سریع‌تر این نهاده استراتژیک و رساندن آن به دست کشاورزان این مدیریت با ایجاد کارگروه، برگزاری جلسات، تماس با مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و کارگزاران توانست ظرف مدت کوتاهی روند توزیع و فروش انواع کود کشاورزی در تمامی شهرستان‌ها را تسریع بخشد و از هر گونه کمبود جلوگیری به عمل آورد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.