سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش سایت قرقیزستانی از سفر تاریخی/ عقاب‌های سفید در نصف جهان

اتحادیه فوتبال قرقیزستان حضور این تیم در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی را تاریخی توصیف کرد.

تیم ملی فوتبال قرقیزستان در نخستین بازی خود در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ روز پنج شنبه ۱۵ شهریور در ورزشگاه فولادشهر رو در روی تیم ملی ایران قرار خواهد گرفت.

سایت «eurasiatoday» قرقیزستان در رابطه با این بازی نوشت: روز گذشته (دوشنبه ۱۲ شهریور) تیم ملی فوتبال قرقیزستان برای بازی با ایران به شهر اصفهان رفت. آنها اولین بازی خود را در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی برگزار خواهند کرد.

بر اساس اطلاعات فدراسیون فوتبال قرقیزستان، «عقاب‌های سفید» (لقب تیم ملی قرقیزستان) در اصفهان تمرینات آماده‌سازی خود را آغاز کرده‌اند.

پیش از این بازی، «ماکسیم لیسیتسین»، سرمربی تیم، اعضای اصلی تیم را مشخص کرده و اولین دور از تمرینات را در شهر استانبول ترکیه برگزار کرده بودند.

پس از بازی خارج از خانه با تیم ملی ایران، عقاب‌های سفید در تاریخ ۱۰ سپتامبر میزبان تیم ازبکستان خواهند بود. این مسابقات برای قرقیزستان بسیار تاریخی است، زیرا تیم ملی این کشور برای اولین بار به مرحله سوم مقدماتی جام جهانی راه یافته است.

در این مرحله از مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶، قرقیزستان در گروه "A" قرار گرفته است و با تیم‌های ملی ایران، قطر، امارات متحده عربی، کره شمالی و ازبکستان رقابت خواهد کرد.

لازم به ذکر است که در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی، ۱۸ تیم از آسیا به سه گروه شش‌تیمی تقسیم شده‌اند. بر اساس نتایج بازی‌های این مرحله، دو تیم برتر هر گروه به طور مستقیم به جام جهانی صعود خواهند کرد. تیم‌های سوم و چهارم به مرحله بعدی راه خواهند یافت. در این مرحله، دو تیم دیگر از آسیا برای صعود به جام جهانی مشخص خواهند شد و یک تیم نیز از طریق پلی‌آف بین قاره‌ای برای کسب یک سهمیه دیگر از آسیا در جام جهانی تلاش خواهد کرد.

لازم به ذکر است که ایران و قرقیزستان از ساعت ۱۹:۳۰ و در ورزشگاه فولاد شهر به مصاف هم می‌روند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.