سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرخ‌زاده:

جذب و پرداخت تسهیلات بانکی برای ۱۰۰ پروژه ناتمام گردشگری اولویت تمام موسسات مالی شود

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس از وجود ۱۰۰ پروژه ناتمام گردشگری در این استان خبر داد و خواستار اولویت‌دهی پرداخت تسهیلات از سوی تمام مؤسسات مالی برای این پروژه‌ها شد.

پروژه‌های گردشگری نیمه تمام استان فارس در دیدار معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس با معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و اداره کل دارایی و میراث فرهنگی استان بررسی شد.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس در این دیدار با اشاره به تاکید رئیس جمهور مبنی بر تمرکز بر تکمیل پروژه‌های موجود، از معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس خواست با تخصیص اعتبارات لازم برای ۸۲ پروژه اولویت‌دار از بیش از ۱۰۰ پروژه نیمه تمام استان در حوزه گردشگری با میانگین ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی که معطل تزریق تسهیلات معوقه برای بهره‌برداری هستند، پیگیری مجدانه‌ای کند.

محمد فرخ‌زاده با تاکید بر اینکه پروژه‌های گردشگری بر خلاف پروژه‌های صنعتی با سرمایه‌گذاری اندک اشتغالزایی و ارزش افزوده بالایی ایجاد خواهند کرد، اظهار کرد: طبق اعلام سرمایه‌گذاران با تکمیل این پروژه‌ها قریب به ۲۵۰۰ شغل مستقیم ایجاد خواهد شد که علاوه بر کمک به معیشت مردم موجب رضایت و نشاط و شادابی جامعه می‌شود.

h, بیان کرد: این پروژه‌ها از مصوبات سفر ریاست جمهوری بوده و هم بانک عامل آنها مشخص و دارای مصوبه هستند و هم توسط خود سرمایه‌گذاران به‌صورت میانگین ۵۶ درصد آورده مالی به آن تزریق و دارای پیشرفت خوب در احداث بوده و تنها منتظر تزریق تسهیلات حمایتی برای بهره‌برداری هستند.

فرخ‌زاده با بیان اینکه میراث فرهنگی استان باید تلاش مضاعفی برای جذب تسهیلات اعتباری بند الف تبصره ۱۸ و سایر منابع کند، افزود: طبق اعلام معاونت اقتصادی تسهیلات بانک ملی صفر درصد و بانک توسعه تعاون ۶۴ درصد، بانک کشاورزی ۱۰۰ درصد و بانک رفاه کارگران ۵۵ درصد تا پایان مردادماه است و سرمایه‌گذاران انتظار دارند از آنها حمایت شده و تسهیلات با توجه به نرخ تورم و محدودیت زمان کار در نیمه دوم سال در اسرع وقت جذب و پرداخت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های مهم استان حوزه گردشگری است، افزود: با تقسیم پروژه‌ها در ۵ حوزه تسهیلات تکلیفی، منابع داخلی بانک‌ها، شرکت‌های تامین مالی، گروه‌های سرمایه‌گذار خارجی و بنیاد‌های اعتباری پیگیر تامین اعتبار برای این پروژه‌ها با هماهنگی معاونت گردشگری و زیارت خواهد شد.

حسن شیخ‌نیا افزود: تخصیص اعتبار برای پروژه‌ها پیگیری‌های شبانه‌روزی می‌طلبد و انتظار این است که دستگاه‌های اجرایی همانند اداره‌کل میراث با پیگیری‌های مستمر روزانه و رایزنی با بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری نسبت به جذب بودجه‌های زیرساختی و اعتبارات و تسهیلات بانکی تلاش مضاعفی را از خود نشان دهند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.