سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرید دومین پهپاد پایش مناطق حفاظت شده لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: دومین پهپاد در راستای هوشمند سازی پایش مناطق حفاظت شده استان خریداری شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: در راستای هوشمند سازی مناطق حفاظت شده استان اقدامات قابل توجهی انجام و علاوه بر تهیه دوربین‌های هوشمند  ۲ دستگاه پهپاد نیز خریداری شده است.

علی سالاروند با اشاره به فعال شدن پهپاد دوم تا هفته آینده تصریح کرد: اکنون حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد مناطق تحت مدیریت استان هوشمند سازی و به منظور ارتقای ضریب امنیت در این مناطق برای نخستین بار خرید تجهیزات و دوربین‌های باکیفیت انجام شده که نقش بسیار مهی در شناسایی و دستگیری شکارچیان داشته است.

وی با اشاره به نصب ۱۲ دوربین در مناطق حفاظت شده استان اظهار داشت: در حال حاضر ۱۵ پاسگاه محیط بانی ثابت و چهار پاسگاه محیط بانی سیار در لرستان فعال می‌باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه برقراری و اتصال اینترنت برای هوشمند سازی پایش‌ها در مناطق تحت مدیریت انجام شده است، گفت: همچنین ظرفیت همیاران در زمینه حفاظت از محیط زیست بسیار تاثیرگذار است که در این خصوص ساماندهی لازم انجام شده و لرستان جزو استان‌های برتر در حوزه مقابله با شکار و دستگیری شکارچی بوده است.

سالاروند اظهار داشت: همچنین تابلو‌های عبور حیوانات به منظور افزایش ارتقای ضریب امنیت حیات وحش در لرستان نصب و تلاش شده است علاوه بر اطلاع رسانی جوامع محلی از عبور گونه‌های حیات وحش، اقدامات لازم جهت نهادینه شدن فرهنگ حمایت از گونه‌های جانوری انجام شود.

وی با بیان اینکه در صورت هوشمندسازی مناطق حفاظت شده امکان بازدید مجازی از این مناطق فراهم می‌شود ادامه داد: علاوه بر امکان بازدید‌های مجازی از این مناطق، نظارت و اقدامات حفاظتی نیز ارتقا یافته است.

سالاروند عنوان کرد: همچنین با ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت هوشمندسازی مناطق، هرگونه ورود و خروج متخلفان زیست محیطی و شکارچیان غیرمجاز نیز رصد خواهد شد.

اکنون ۳۲۲ هزار هکتار عرصه تحت مدیریت اداره کل محیط زیست در لرستان وجود دارد.

برچسب ها: لرستان ، محیط زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.