سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخشنامه نماز در آینده نزدیک ابلاغ می‌شود

مدیرکل قرآن و عترت وزات آموزش و پرورش از ابلاغ بخشنامه نماز در آینده‌ای نزدیک به همه استان‌ها خبر داد.

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش درباره اهمیت اجرای مناسب پروژه مهر گفت‌: سالی که نکوست از بهارش پیدا است؛ در روز‌های پایانی شهریور‌ماه هرچه مدیران مدارس‌، مربیان و معاونان پرورشی بتوانند یک فضای با‌نشاط و مفرح در مدرسه فراهم کنند و از جهت سخت‌افزاری ساختمان مدرسه و فضای مدرسه را شاداب‌سازی کنند، طبیعتا دلتنگی دانش‌آموزان ‌و وابستگی آن‌ها به بیرون از فضای مدرسه کمتر خواهد شد.

وی ادامه داد: چون بین دو سال تحصیلی چهار ماه فاصله افتاده است، قاعدتا دلتنگی مضاعفی در دانش‌آموزان نسبت به همکلاسی‌های خود و مدرسه به‌وجود می‌آید. به همین سبب اگر در اولین دیدار دانش‌آموزان با محیط مدرسه در سال تحصیلی جدید با یک محیط زیبا‌، با‌نشاط و همراه با معنویت و اخلاق ویژه مواجه شوند، قطعا سال با‌برکتی برای دانش‌آموزان و کادر مدرسه خواهد بود و امیدواریم با تلاش کادر مدرسه، دانش‌آموزان با یک محیط دلپذیر و دلنشین‌ مواجه شوند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز درباره سند جامع توسعه و تقویت اقامه نماز اظهار کرد: باتوجه به تاکید مقام عالی وزارت بعد از گرفتن رای اعتماد از مجلس و با توجه به سیاست‌های ابلاغی و جلساتی که با مدیران کل استان‌ها‌، معاونان پرورشی‌ و ... برگزار شده است، بر نواختن زنگ نماز در شروع سال تحصیلی و اولویت قرار دادن نماز در وزارتخانه تاکید بسیاری داشتند و ‌در سیاست‌های وزیر آموزش و پرورش نیز این موضوع شفاف‌سازی شده است و انشالله در آینده شاهد آن خواهیم بود‌.

باقری اضافه کرد: در راستای این سیاست و اجرایی‌سازی آن طی چند روز آینده بخشنامه‌ای به استان‌ها ارسال خواهد شد و درخواست داریم بر‌اساس این بخشنامه زنگ نماز ‌همزمان با زنگ بازگشایی مدارس در مدارس سرتاسر کشور با حضور ائمه جمعه و جماعت استان‌ها‌، مناطق و شهرستان‌ها به صدا دربیاید. درخواست بعدی ما این است که در هفته پایانی شهریور‌ماه، کادر مدرسه به کمک دانش‌آموزان علاقه‌مند، نسبت به غبارروبی نمازخانه‌های مدارس، اهتمامی که در سنوات گذشته داشتند امسال هم داشته باشند. امیدواریم مدیران مدارس که دلسوز دانش‌آموزان هستند و در راستای بهبود کیفیت مدارس و سخت‌افزار‌ها تلاش می‌‌کنند، نمازخانه مدارس را نیز در اولویت‌های ‌خود قرار دهند تا نماز‌خانه‌ای زیبا و شکیل در شان نماز‌خانه مدرسه‌شان فراهم کنند.

وی در پایان خطاب به مدیران مدارس گفت: از مدیران مدارس در‌خواست داریم زنگ نماز را در برنامه درسی و هفتگی دانش‌آموزان قرار دهند تا ‌در اوایل سال تحصیلی که دانش‌آموزان برنامه تحصیلی خود را دریافت می‌کنند، زنگ نماز را نیز در برنامه درسی خود مشاهده کنند و بر‌اساس این برنامه درسی و زنگ نماز اهتمام ویژه‌ای را در برگزاری نماز داشته باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۳ شهريور ۱۴۰۳
تو مختاری میتوتی نیای
ناشناس
۱۲:۲۳ ۱۳ شهريور ۱۴۰۳
بردن مردم بزور به بهشت هنر شماست. دنیای مردم را درست کنید خودشان راه بهشت را پیدا میکنند نیازی نیست کسی مجبورشان کنه.