سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۴۲ پایگاه جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در ایام پایانی ماه صفر

امسال همزمان با ایام پایانی صفر تعداد ۴۲ پایگاه ثابت و موقت و مراکز عملیاتی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر در نقاط مختلف محور‌های مواصلاتی خراسان جنوبی بویژه محور‌های منتهی به مشهد مقدس خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه استان کریدور و گذرگاه زائران پیاده امام رضا (ع) از سمت شرق و جنوب شرق است، گفت: تعداد ۱۶۰ نیروی هلال احمر برای امدادرسانی به زائران پیاده امام رضا (ع) در ایام پایانی صفر خدمت رسانی می‌کنند. 

محمدعلی کاوسی از استقرار پایگاه‌های بین شهری در کنار جاده و آمادگی کامل تیم‌ها اعم از جاده ای، امداد هوایی، واکنش سریع، مراکز عملیاتی خبر داد.

کاوسی به موج بازگشت مسافران و شلوغی جاده‌ها اشاره کرد و گفت: رانندگان در این ایام با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، مراقب خود و همراهان باشند، بی‌توجهی به این نکات سبب ایجاد حادثه و پشیمانی می‌شود.

وی افزود: مسافران برای بازگشت، عجله‌ای نداشته باشند و در صورت احساس خستگی و خواب آلودگی حتما قانون هر دو ساعت رانندگی، یک ربع استراحت را فراموش نکنند و شماره تلفن امدادی ۱۱۲ جمعیت هلال احمر به صورت ۲۴ ساعته، آماده پاسخگویی به مردم و امداد و نجات افراد حادثه‌دیده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی همچنین به مسافران و گردشگران کویر اشاره کرد و افزود: ابتدا به هشدار‌های هواشناسی و جاده‌ای توجه کنند و همراه با یک راهنمای کارکشته و قوی وارد طبیعت خاص شوند و اگر به مکان دوردستی می‌روند، صد در صد راهنمایی بگیرند و حتما راهنمای محلی همراه داشته باشند.

کاوسی افزود: همچنین لازم است مسافران و گردشگران کویر به خانواده و اطرافیانشان اطلاع دهند که از کدام مسیر و به کدام کویر می‌روند و چند نفر هستند و اگر تا ساعتی مقرر نیامدن به ۱۱۰ یا ۱۱۲ اطلاع دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.