سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصمیم وزارت بهداشت برای دستاورد‌های روشن در حوزه جوانی جمعیت

ظفرقندی اشاره به مشکلات پیری زودهنگام جمعیت کشور بر جدیت وزارت بهداشت در اجرایی کردن سیاست‌های جمعیتی تاکید کرد.

نشست هم اندیشی محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با امیرحسین بانکی‌پور رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، فاطمه محمد‌بیگی عضو کمیسیون بهداشت مجلس و زهره سادات لاجوردی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با موضوع جوانی جمعیت در ستاد مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد.

 ظفرقندی در این نشست، ضمن اشاره به مشکلات پیری زودهنگام جمعیت کشور و ضرورت پویایی و انعطاف سیاست‌ها متناسب با نیاز‌های کشور، بر جدیت وزارت بهداشت در اجرایی کردن سیاست‌های جمعیتی تاکید کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اقدامات گذشته در حوزه قانون گذاری و پشتکار نمایندگان مجلس در حوزه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تقدیر و تصریح کرد: امید است با توجه به نگاه مثبت رییس جمهور به حوزه سلامت و همچنین موضوع راهبردی جوانی جمعیت بتوانیم در این حوزه دستاورد‌های روشن و قابل قبولی را رقم بزنیم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون چندین جلسه با موضوع جوانی جمعیت و حمایت از خانواده برگزار و نظرات حوزه‌های مختلف علمی و کارشناسی بررسی شده و وظایف و ماموریت‌های تخصصی به آنها محول شده است و به زودی قدم‌های موثرتری را در این حوزه برخواهیم داشت.

در این نشست هم اندیشی دکتر بانکی پور رییس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، تاریخچه مراحل تصویب قانون جوانی جمعیت و دلایل آن را بازخوانی و تاکید کرد: مساله جوانی جمعیت در آینده به یک ابر چالش بدل خواهد شد و تاکنون بر طبق قانون مصوب مجلس، دستگاه‌ها و در راس آنان وزارت بهداشت اقدامات موثری را صورت داده است.

 بانکی پور یادآور شد که تعامل مجلس و وزارت بهداشت، می‌تواند در اجرای کامل قانون موثر باشد و نرخ باروری را جبران و تامین کند.

 فاطمه محمدبیگی عضو کمیسیون بهداشت مجلس نیز با اشاره به ظرفیت‌های قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، موضوعاتی همچون طرح پزشک خانواده، کاهش آمار تصادفات جاده‌ای و ترمیم‌نگاه به بهورزان را در اثربخشی سیستماتیک قانون جوانی جمعیت مفید دانست.

زهره سادات لاجوردی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در این نشست هم اندیشی با اشاره به مسائل فرهنگی و رصد ستاد ملی جوانی جمعیت بر عملکرد دستگاه‌ها در اجرای قانونی جوانی جمعیت تاکید کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۳ شهريور ۱۴۰۳
مهریه