سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴ دلیل اصلی طلاق در جهان

طلاق و جدایی میان زوج‌ها و در روابط زناشویی دلایل عمده‌ای دارد که اغلب از مسائل و مشکلات حل نشده و زخم‌های عاطفی سر باز کرده ریشه می‌گیرد.

طلاق و جدایی میان زوج‌ها دلایل عمده‌ای دارد که اغلب از مسائل و مشکلات حل‌نشده ریشه می‌گیرد. این مشکلات که در بسیاری از روابط به چشم می‌خورد، می‌تواند در صورت تداوم یافتن و حل نشدن، عمیق‌تر شده و به تدریج بنیان یک رابطه را سست کرده و در نهایت به جدایی منجر شود. در ادامه به ۴ دلیل اصلی طلاق در جهان اشاره خواهد شد.

۱- بحث‌ها و مشاجراتی که از کنترل خارج می‌شوند| دعوا‌ها و اختلاف‌نظر‌ها معمولاً برای رفع کدورت یا حل مشکلی که نادیده گرفته شده، پیش می‌آیند، گاهی هم نتیجه یک وضعیت استرس‌زا هستند، اما وقتی مشاجرات از کنترل خارج می‌شوند و هیچ یک از طرفین نمی‌تواند آن را متوقف کند، این جاست که ورود به مرحله‌ای خطرناک آغاز می‌شود که ممکن است با طرح نظرات توهین‌آمیز، فحاشی و حتی خشونت همراه باشد؛ زخم‌ها و کینه‌های طولانی‌مدت از همین‌جا ریشه می‌گیرند.
 
۲- مشکلات حل نشده| دعوا‌های از کنترل خارج‌شده ممکن است با چند روز بی‌توجهی به یکدیگر، تظاهر به این که هیچ‌چیز اتفاق نیفتاده یا عذرخواهی متواضعانه همراه شود، اما زوج‌ها اغلب از ترس شروع دوباره دعوا، از بازگشت به موضوع مورد مشاجره خودداری می‌کنند. برای زوج‌هایی که از روی اجتناب از برخورد، سکوت کرده و فاصله عاطفی ایجاد می‌کنند، نتیجه مشابه است؛ مشکلات حل‌نشده به میدان مین تبدیل می‌شود و افراد همیشه در حال راه رفتن روی تخم‌مرغ‌ها هستند.
 
۳- عمیق‌تر شدن زخم‌های عاطفی| ما همگی اغلب از دوران کودکی خود با زخم‌های عاطفی حساسیت‌برانگیزی خارج می‌شویم که تحریک آنها می‌تواند سرمنشأ بسیاری از مشاجرات و دعوا‌ها باشد. از جمله رایج‌ترین این زخم‌ها احساس تحت نظر بودن و نقد شدن یا احساس نادیده گرفته شدن و بی‌توجهی است.
 
۴- انباشته شدن کینه‌ها| دعوا‌های مداوم یا فاصله‌گیری‌ها، تحریک دایم زخم‌های عاطفی و انباشت مشکلات حل‌نشده تاثیرات منفی خود را می‌گذارد. گذشته، به‌جای آن که پر از خاطرات و احساسات خوب باشد، مملو از درد‌ها و زخم‌هایی است که هر از گاهی سر باز می‌کنند و به موجی از افسردگی‌ها، ناامیدی‌ها یا کینه‌های فروخورده دامن می‌زنند. هر یک از زوج‌ها به مسائل منفی حساس شده‌اند و هر چیز مثبتی به نظرشان غیرعادی می‌آید.

منبع: روزنامه خراسان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.