سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیارکی به اندازه ۲ زمین فوتبال در حال نزدیک شدن به زمین

طبق‌ داده های پروژه تلسکوپ مجازی ناظران آسمان قادر خواهند بود سیارک ON2024 را ببینند.

طبق‌ داده های پروژه تلسکوپ مجازی، طی چند هفته آینده، ناظران آسمان قادر خواهند بود سیارک ON2024 را هنگام عبور از زمین در فاصله‌ای نزدیک، اما ایمن ببینند.

این سیارک حداقل ۷۲۰ فوت عرض یا تقریباً طول دو زمین فوتبال دارد و زمانی که در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۴ به ما نزدیک شود از نیمکره شمالی قابل مشاهده خواهد بود.

این سیارک از فاصله یک میلیون کیلومتری (حدود ۶۲۰۰۰۰ مایل) یا حدود ۲.۶ برابر فاصله زمین و ماه از نزدیکی زمین می‌گذرد، اگرچه این فاصله ممکن است بسیار زیاد به نظر برسد؛ اما از نقطه نظر نجومی بسیار نزدیک است. با این حال، این گذرگاه امن است و هیچ تهدیدی برای زمین ندارد.

پروژه تلسکوپ مجازی اعلام کرده است که رویکرد مشابهی به طور متوسط هر ۱۰ سال یک بار اتفاق می‌افتد.

این سیارک که از نیمکره شمالی قابل مشاهده است، منظره‌ای نادر و خیره کننده را برای اخترشناسان و علاقه‌مندان به نجوم فراهم می‌کند. ناظران آسمان می‌توانند عبور آن را از ۱۵ سپتامبر در ساعت ۲:۳۰ بعد از ظهر به وقت شرقی از طریق پخش زنده تلسکوپ مجازی از طریق اینترنت تماشا کنند.

با آسمان صاف می‌توان با کمک تلسکوپ و دوربین دوچشمی قدرتمند نیز آن را رصد کرد.

دانشمندان ناسا می‌گویند که پرواز سیارک ON2024 در نزدیکی زمین یک فرصت ارزشمند برای جمع آوری داده‌های مهم در مورد ترکیب، سرعت، دوره چرخش و مسیر مداری آن است. این اطلاعات برای بهبود مدل‌های پیش‌بینی اجرام نزدیک به زمین و روشن کردن دینامیک پیچیده منظومه شمسی حیاتی است.

به گفته ناسا، سیارک‌ها تکه‌های سنگی هستند که پس از تشکیل منظومه شمسی در ۴.۶ میلیارد سال پیش باقی مانده اند.

منبع: نیویورک پست

برچسب ها: سیارک ، زمین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.