سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیروی از مکتب پیامبر اسلام راه نجات بشریت است

معاون تهذیب مجتمع آموزشی و پژوهشی تبلیغ حوزه علمیه قم و رئیس سابق حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی گفت: پیروی از مکتب پیامبر اسلام (ص) تنها راه نجات بشریت از قید اسارت ستمگران است.

حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی معاون تهذیب مجتمع آموزشی و پژوهشی تبلیغ حوزه علمیه قم و رئیس سابق حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی گفت: امروز از کشور‌های مختلف جهان بیش از صد‌ها طلبه در حوزه علمیه قم تحصیل می‌کنند و شوق یادگیری آموزه‌های دین اسلام را دارند که این امر نشان می‌دهد مکتب و سیره پیامبر اسلام برای امروز بشریت هم برنامه و حرفی دارد.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی پیامبر اسلام (ص) اضافه کرد: پیامبر اسلام (ص) سمبل ادب و اخلاق بود و درآیات مختلف قرآن کریم آمده است خداوند متعال برای اینکه رحمت خود را بر بشریت نشان دهد رحمتش را دروجود نبی مکرم اسلام تجسم کرد و او رحمه للعالمین شد.

وی ادامه داد: خدای متعال نبی مکرم اسلام را خوش خلق آفرید و او را رحمتی برای بشریت نازل کرد.

معاون تهذیب مجتمع آموزشی و پژوهشی تبلیغ حوزه علمیه قم اظهارکرد: رسول خدا همچنین نماد اخلاص، فداکاری و تواضع بود و همین خصوصیات باعث شد تا مردم عاشق و شیفته سیره و شخصیت او شوند.

حجت الاسلام قهرمانی افزود: اما رفتار نیک و سعه صدر پیامبر باعث شد مردم دور او جمع شوند و به سخن او گوش داده، راه او را طی کنند.

وی اظهارکرد: تواضع رسول خدا مردم را شیفته خود کرد و باعث شد او بر قلب‌ها حکومت کند و مقبول مردم شود.

معاون تهذیب مجتمع آموزشی و پژوهشی تبلیغ حوزه علمیه قم اظهارکرد: امین و عادل بودن دیگر ویژگی رسول خدا بود که باعث شد درعصر جاهلیت مردمانی که غرق در نادانی و جهالت بودند شیفته امین و عادل بودن او شوند و از قبایل و طوایف مختلف بسوی او آمده و به اسلام گرایش پیدا کرده و از پیروان واقعی اسلام شوند.

وی افزود: رسول خدا با عادل بودن خود نشان داد اسلام دین عدالت است و به همین دلیل طیف‌های مختلف مردم مجذوب او شده و به اسلام ایمان آوردند.

برچسب ها: مکتب اسلام ، رسول خدا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.