سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتحادیه اروپا از روسیه بیشتر از آمریکا گاز وارد می‌کند

آمار‌ها حاکی از این است که اروپا در سه ماه دوم سال جاری میلادی بیشتر از آمریکا، از روسیه گاز وارد کرده است.

طبق داده‌های شرکت مشاوره بروگل، در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴، کشور‌های اتحادیه اروپا از روسیه گاز بیشتری وارد کردند تا از ایالات متحده. 

بر این اساس، واشنگتن ۱۲.۲۷ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی مایع را برای خریداران در اتحادیه اروپا ارسال کرده است که سهم روسیه ۰.۴۶ میلیارد متر مکعب بیشتر بوده است

گاز روسیه ۱۷ درصد از واردات اروپا را به خود اختصاص داده است که از سه مسیر برای تحویل استفاده شد، از جمله مسیر زمینی اوکراین که به کار خود همچنان ادامه می‌دهد.

پیشتر، روزنامه فایننشال تایمز انگلیس به نقل از شرکت مشاوره ایسیس گزارش داد، صادرات گاز روسیه به اروپا در ماه مه برای اولین بار پس از نزدیک به دو سال از صادرات آمریکا بیشتر شد.

اتحادیه اروپا در تلاش است تا گاز روسیه را کنار بگذارد، اما کشور‌های اروپایی همچنان گاز طبیعی روسیه را از طریق خطوط لوله که از خاک اوکراین می‌گذرد دریافت می‌کنند، با این وجود در پایان سال جاری قرارداد ترانزیت گاز روسیه از طریق اوکراین منقضی می‌شود.

علیرغم رویارویی نظامی در اوکراین، گازپروم همچنان به تعهدات خود بر اساس قرارداد منعقد شده با شرکت اوکراینی نفت گاز ادامه داد و سالانه حدود ۱۵ میلیارد متر مکعب گاز به اتریش و اسلواکی صادر کرد. این در حالی است که مسکو و آنکارا در حال مطالعه پروژه ایجاد مرکز گاز روسیه در ترکیه با هدف صادرات آن به کشور‌های اروپایی هستند.

مترجم: اعظم پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.