سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست تحلیل نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان آمریکایی در قم برگزار شد

نشست علمی و تحلیلی نامه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان آمریکایی با تأکید بر «عدالت و مقاومت در برابر ظلم» در قم برگزار شد.

 نشست علمی با عنوان «واکاوی نامه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین» به همت پژوهشکده بین‌المللی عروة الوثقی با حضور و سخنرانی حجج اسلام والمسلمین عیسی عیسی‌زاده استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و حسن خرمی مدیر گروه فلسفه و کلام پژوهشکده بین‌المللی عروه الوثقی، در سالن جلسات این پژوهشکده برگزار شد.

حجت‌الاسلام عیسی‌زاده در سخنانی گفت: نامه مقام معظم رهبری حاوی نکات و کلیدواژه‌های مهمی برای بحث و بررسی است؛ از جمله وجدان بیدار انسان‌ها، همدلی و همبستگی رهبری با حرکت‌های مقاومت، تشکیل جبهه جدید مقاومت، مبارزه با ظلم به عنوان هدف اصلی جبهه مقاومت، شیوه تصرف غاصبانه رژیم اسرائیل، معرفی حامیان رژیم غاصب، نقش ایران در تشکیل جبهه مقاومت، اتهام تروریست خواندن جبهه مقاومت، و تبیین ماهیت واقعی تروریسم، از جمله این کلید واژه‌ها می‌باشد.

وی به اهمیت شناخت قرآن از دیدگاه قرآن، اهل بیت (ع)، اندیشمندان مسلمان و غیرمسلمان، و تجارب علمی جهانی پرداخت و افزود: قرآن کتابی جهانی، ابدی و نجات‌بخش است که هدف اصلی از شناخت آن، رسیدن انسان به کمال است.

سپس حجت‌الاسلام خرمی تأکید کرد: همه ارزش‌های مطرح‌شده در نامه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان آمریکایی نشانگر توجه به عدالت، کرامت و ظلم‌ستیزی است. وی اظهار داشت که ارزش‌های وجدانی، انسانی و دینی، مقاومت انسانی، حق تعیین سرنوشت، آشکار شدن حقیقت و کمک‌های انسانی در این نامه، همگی بر محوریت عدالت و کرامت انسانی تأکید دارند.

وی تصریح کرد: که مفاهیم کلیدی در این نامه، همگی منصفانه و با دیدگاهی بین‌المللی مطرح شده‌اند. به گفته وی، مقام معظم رهبری همچون حضرت ابراهیم (ع)، در مقابل بت‌های ساخته‌شده توسط نظام‌های سلطه ایستاده و به دنبال بیداری وجدان و فطرت پاک جوانان آمریکا و غرب هستند.

استاد حوزه علمیه قم خطاب به اندیشمندان غرب پرسشی را مطرح کرد و گفت: چرا باید تاوان افسانه هولوکاست را زنان و کودکان بی‌گناه فلسطینی بپردازند؟

منبع:خبر حوزه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.