سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۱۲ هزار میلیارد ریال برای تامین آب شرب البرز

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز از اختصاص ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح جامع آبرسانی این استان در سال جاری خبر داد.

داود نجفیان  گفت : ۱۰ هزار میلیارد ریال این اعتبار برای آبرسانی به شهرستان های غربی و جنوبی استان البرز هزینه می شود.

وی ادامه داد: اکنون بخش عمده طرح جامع آبرسانی در غرب و جنوب غربی استان اجرا شده و بخشی از آن نیز به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز اظهار کرد: انتقال آب سد طالقان از طریق تصفیه خانه شهرجدید مهستان بخشی از طرح جامع آبرسانی استان البرز است که حدود ۶۰ کیلومتر شبکه انتقال آب این سد به مقصد شهرستان های نظرآباد و اشتهارد اجرا شده است.

نجفیان گفت : شهرستان نظرآباد به تازگی تحت پوشش شبکه آبرسانی سد طالقان قرار گرفت و شهرستان اشتهارد نیز به زودی از آب گوارای این سد بهره مند می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز گفت : توسعه شبکه آبرسانی در شهرستان های ساوجبلاغ و چهارباغ نیز در دست اقدام است.

نجفیان بیان کرد: انتقال آب سد کرج با احداث ۹ کیلومتر شبکه انتقال آب به کلانشهر کرج اکنون در حال انجام است و قرار است این شبکه به تصفیه خانه شماره سه کرج متصل شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان البرز با بیان اینکه طرح جامع آبرسانی استان با چشم انداز ۳۰ ساله با سرعت در حال اجرا است ، گفت : شهرستان فردیس از جمله مناطقی است که در آینده نزدیک مشکل کم آبی آن مرتفع می شود.

وی با اشاره به تخصیص سهمیه جدید ۵۵ میلیون مترمکعبی از سدهای کرج و طالقان به البرز گفت : تلاش ها بر جذب این سهمیه در کوتاهترین زمان ممکن معطوف شده است.

نجفیان بیان کرد: اکنون ۷۵ درصد آب البرز از سفره های زیر زمینی و ۲۵ درصد از سد ها تامین می شود که فشار مضاعفی به آبخوان های استان وارد کرده است.

برچسب ها: آب شرب ، آبرسانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.